fitness program godt ? {{forumTopicSubject}}
hej baboom.
- jeg er en dreng på 17, og jeg er en meget spinkel dreng, som godt kunne tænke sig en mærkeret sixpack og noget større over arme. så har jeg fundet dette program på nette til en anden spinkel dreng. men kan i sige mig om det er godt, og om det ca passer til mig ?
------------------------------- Program -------------------------------------------------
Et kvarters opvarmning ved løb, cykling, crosstrainer eller hvad der nu passer til dig.
Når du så er blevet godt varm. Har fået pulsen op og lidt sved på panden så lægger vi ud med de store muskelgrupper.
3 x 12 crunches/mavebøjninger på bænk.
3 x 12 rygøvelser (ryg extensions) på bænk.
3 x 12 skrå crunches/mavebøjninger på bænk.
3 x 12 Træk (ned) til nakke (lat. machine). Husk at holde en rank ryg.
3 x 12 Træk til hage med vægtstang. Udgangspunkt. Vægtstang ud for hoften med hænderne så tæt sammen at tommelfinger spidserne lige kan røre hinanden. Du fører vægtstangen om til armene er næsten vandrette og sænker igen.
3 x 12 armbøjninger (for bryst). Hvis de er for lette kan du prøve dig frem med at sætte fødderne op i en ribbe f.eks. Alternativet er bænkpres men det kan godt kræve en spotter.
3 x 12 "low row" synes jeg er bedst i maskine. Øvelse for skuldrene og rygmusklerne.
3 x 12 Leg press. Jeg vil sige maskine for at du lettere kan tilføje træning af lægmusklen. Nogen vil måske ikke synes om dette. Altså når du når udstrækningen vipper du op på tæerne. Så tilbage på hele foden og ned i udgangspositionen.
3 x 12 biceps øvelser med vægte
3 x 12 triceps øvelser med vægte. Altså det ene knæ og hånd på en bænk og holde overarmen ind mod kroppen og før armen med vægten op imod vandret.
Herefter 3 x 12 armhævninger men jeg vil måske sige du skal lave dem i maskinen med hjælp så du kan lave de 3 gang 12 repetitioner.
Udstrækning til sidst og det eventuelle proteintilskud.
.ps, nogle af dem aner jeg ikke hvordan man skal lave da jeg ikke kender de ord han bruger. så i må gerne skriv fx hva low row, . og billeder af mig i min profil.
- gerne seriøst svar.
hilsen Mathias Christensen
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 28 Svar: 76
okt 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 213
og jeg vil da personligt sige at jeg vil heller træne bænkpres end lave armbøjninger, du behøver nødvendigvis ikke en spotter for at lave dem du skal bare ikke have alt for ekstrem vægt på
men held og lykke med det ps. sixpack og overarme er ikke alt!!
aug 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 46
www.motion-online.dk bodybuilding.dk læs og prøv at sæt dig ind i tingene. Ellers er der gode forumer du bare kan spørger i, hvis du er i tvivl.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 28 Svar: 76
aug 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 46
fitness program godt ?