Styrketræning - Forskellige øvelser/program? {{forumTopicSubject}}
Hey there!
Har trænet nu i omkring 5-6 uger, sammen med nogle kammerater, i et fitness rum på vores skole.
Udstyret begrænser sig til en enkelt ''multi-kabel-maskine'', eller hvad sådan en nu hedder, og så alt hvad man kunne ønske sig i løse vægte og stænger.
De kammerater jeg træner med, træner hver dag, hvor de træner 1-2 muskelgrubber pr. træning og kommer igennem hele kroppen på 5 dage.
Jeg kan desværre selv kun træne 4 dage om ugen, og ''kun'' 45-60min - derfor når jeg ikke det hele igennem, når jeg køre samme program som dem. Jeg vil derfor gerne have strikket mit eget program sammen!
Jeg kan godt lide de ''storeøvelse'', hvor man rammer så mange muskler som muligt (dødløft, squat, bænkpres osv.). Jeg er ikke ude på at skulle ligne Ronnie Coleman, men bare styrke kroppen som helhed.
Hvilke øvelser vil være gode at strikke ind i et sådan program?
Tak.
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.248
Ben - Squat, front squat, leg press.
Biceps - Ez-bar curls, spider curls, barbell cable curls, dumbbell curls evt concentrated.
Triceps - V-bar pushdowns, french press, close grip benchpres, dips.
Bryst - Inclince chestpress, decline chestpress, flys, high chest cable flys, dips, dumbbell pullovers.
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics
Har selv kørt det i 5 måneder det fungere rigtigt godt. Det er nogle dejlig tunge simple øvelser. Og ingen af øvelserne kræver noget specielt udstyr
Styrketræning - Forskellige øvelser/program?