{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Casper N
Casper N
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Styrketræning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er på jagt efter nogle gode råd fra folk der er vant til at styrketræne.

Mig og en kammerat vil til at starte med at træne, men er lidt i tvivl om hvordan man skal gribe det an, for at få det optimale ud af det, og få hurtige resultater. Jeg har læst lidt rundt omkring og har fundet ud af at det er klogt at dele muskelgrupperne op over flere forskellige dage.
Så min plan lyder lidt sådan: Tirsdag biceps og bryst onsdag eller torsdag: Triceps og mave fredag : Ryg,skulder,nakke og lørdag eller søndag Biceps og bryst igen, da det hovedsageligt er det vi vil træne. Lyder dette umiddelbart fornuftigt, eller skal der laves noget om?
Noget helt andet er, jeg vil også gerne bruge protetin pulver og kreatin, men er lidt i tvivl om hvordan det skal bruges?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrketræning
  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #1   22. mar 2007 Jeg glemte i øvrigt at sige at jeg sys at alle de sider der er mega uoverskuelige, og der står 100 tusind forskellige ting derpå

• #2   22. mar 2007 Træn bryst og triceps sammen, da du ofte bruger begge muskelgrupper for at træne hver enkel. Ellers kan du jo selv ligge og rode det lidt sammen..
    Kreatin skal indtages før træning. Gerne en time cirka. Proteinpulver, skal indtages lige efter træning, hvis det er muligt, da det er der dine muskler er mest ødelagte, og hvis du så tilføre protein, væver de sig ikke sammen almindeligt, men proteinen går ind og ligger et "lille lag", og på den måde, vokser dine muskler smiley

• #3   22. mar 2007 Du skal sgu ikke starte op med at træne alle ugens dage, det kan din krop slet ikke klare.

Din muskler når jo slet ikke at slappe af, "normalt" træner man hver anden dag

Nu ved jeg ikke hvad i vejer og hvad jeres fedt procent er. Men start med at tage lidt protein pulver det bygger jeres muskler hurtigere op, da der er fedt i.

• #4   22. mar 2007 Bare lad vær med at presse dig selv !
    Tag det stille og roligt og tro ikke fordi du har trænet en uge at du bliver kæmpe fordi du presser dig selv !

• #5   23. mar 2007 Bare husk på maven er en muskel der skal tænes lige så tit som alle de andre. men ville dog også starte ud med et Fullbody program bare for at få gang i alle muskel grupperne på en gang.

• #6   23. mar 2007 tænes=trænes

• #7   23. mar 2007 Det bedste du kan gøre for dig selv er at træne ryggen først - det er en ting de fleste glemmer... Det var en fysioterapeut der sagde det til mig - og har man en stærk ryg er det også nemmere at få trænet de andre muskelgrupper ordentligt op...

• #8   23. mar 2007 Hvis du er nybegynder, så start med et fullbody program, hvor du træner alle muskelgrupper 3 gange om ugen.

Kreatin skal tages en gang om dagen, og binder væske til musklerne, og gør at dine muskler restituerer hurtigere.

Protein skal gerne tages to gange om dagen. evt. en om morgenen og en efter træning. Hvis du tager det lige efter træning skal du blande druesukker i, eller spise et par bananer sammen med, fordi din krop skal bruge noget hurtigt energi, og hvis den ikke får det, så tager den det fra proteinet, som jo skal bruges til at opbygge muskelmasse. Du skal have 1,5-2 gram protein pr kg kropsvægt om dagen.

• Jannick N
    Jannick N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #9   23. mar 2007 hejsa..

jeg træner selv 5 gange om ugen og synes der kommer gode resultater ud af det..

jeg træner:

dag 1: bryst, triceps, skulder
    dag2: biceps og ryg
    dag 3: ben og mave

• #10   24. maj 2007 hey kan godt forstå i vil i gang med at træne det er også fedt at kunne se resultater. jeg ville nok lægge mit program sådan her i starten. for man skal jo ikke starte med det sygeste pumper/bodybuilder program,
    sådan her startede jeg...:
    jeg trænede 3 -4 gange om ugen.
    og altid med en hviledag imellem

dag 1 : biceps , ryg og skulder. evt. nakke

dag 2 : triceps, bryst og mave

dag 3 : ben, mave og under arm.

• #11   24. maj 2007 ps..

jeg vil ikke anbefale andre midler end en banan før træning og drik en masse mælk, men ikke lige før, eller under træning, så kan det godt gøre ond i musklerne.

Kommentér på:
Styrketræning

Annonce