4.451 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Thomas
Thomas
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536

privat handel: snydt? privat handel: snydt?

Skriver på vejnene af en kammerat som har dummet sig big time tror jeg.

Han har købt en brugt mobil på guloggratis. Han har ikke fået vedkommende adresse, kun snakket med ham via mobil og email.

Han har overført pengene til sælgers konto men ikke set noget som helst i 5 dage nu her. Sælger tager ikke sin mobil / svarer heller ikke tilbage på sms eller email.

Det drejer sig "kun" om 1.000,- men stadigvæk?

Min kammerat har kun navn, konto nr, reg nr og email konto + beskeder af samtalerne de har haft.

Jeg vil mene der intet er at komme efter? Og især når det drejer sig om "kun" 1.000,- så er det ingen sag for politiet?

Hvad mener I ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  privat handel: snydt?
  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.559
    #1   4. maj 2011 1000 kr er da bestemt en sag for politiet O_O

• #2   4. maj 2011 mistede 1500kr herinde fra.
    har stadig ikke set min iphone i 2 måneder.. og ser den nok heller aldrig smiley
    havde dog hendes adresse,hendes mobil nummer, hendes mor´s nummer og kærstens nummer..

hverken banken eller poilitet ville/kunne gøre noget.

• Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

#3   4. maj 2011 Har læst om lidt flere herinde som også er blevet snydt og det ser ud til der er delte meninger om det? Om 1.000,- er nok til at politiet vil gå ind i det eller ej?

• #4   4. maj 2011 Før panserne gør noget ud af det, skal i over 3000kr.
    Så tror desværre ikke der er noget at gøre, udover at prøve at opsøge ham, og så hente de 1000kr igen.

• Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

#5   4. maj 2011 Mudi K: Det kan man ikke.
    Nana O: Er der ikke en frist for dette ? Noget med det skal gøres inde for 24 timer? De har samme bank, Danske Bank

• #6   4. maj 2011 Ja, du kan ikke trække pengene retur.

Og jo du kan godt sætte penge ind på hans konto nede i banken og få hans adr. Ved ikke om den går med 1 kr dog smiley

• #7   4. maj 2011 har meldt en for 300 fordi jeg ikke finder mig i det crap fra folk!!!! fik også mine penge igen smiley efter en masse besvær... det er os en principsag smiley

• #8   4. maj 2011 hvis du kender en fra politiet så hjælper de selvom det kun handler om 50kr,, kender du ingen så skider de på om nogen bliver snydt når det gælder under 2-3000 kr !

• #9   4. maj 2011 altså som sagt så drejer det sig om 300 for mig og den blev taget seriøst... og jeg kender ikke nogen i politiet....

• #10   4. maj 2011 da jeg blev snydt for 800kr henvendte jeg mig til politi i indre kbh.
    de sad alle drak kaffe og hygge snakkede hvilket jeg var overrasket over.
    men det væreste var at midt under min samtale med et betjent fik jeg et kold svar og den lyd på vi har ikke tid til sån et lille sag !
    jeg fik ikke engang lov til at snakke færdig...

• #11   4. maj 2011 jeg gik heller ikke ind på en station jeg sendte en andmeldelse med posten med alle samtaler jeg havde haft med den pågældenen person samt mit samtykke til at de måtte hente min mobilsamtaler jeg havde haft med ham. jeg fik meget hurtigt et brev om at de havde sendt sagen til den rette station der nok skulle tage kontakten op med ham der havde snydt mig... du har da os været uheldig!!!

• Lea A
    Lea A Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #12   4. maj 2011 Jeg er blevet snydt for 2000 kr for to år siden, og jeg var i retten med det, men jeg har aldrig set noget til pengene. Og jeg har kontakte politiet efter og se siger bare at man selv skal opsøge personen bagefter.
    Så det er bye bye, medmindre man selv tropper op, I guess!

• #13   4. maj 2011 Lea N - Politiet har hverken ret eller mulighed til at kræve dine penge tilbage.. Jeg står (stod) selv i en sag hvor jeg blev snydt for 1000 kr.. Men det vidste sig at være en der "levede" af at snyde folk.. Sagen drejede sig om billetter til en Green Day koncert, og han havde snydt omkring 30 forskellige personer for samme beløb... Han blev fundet, dømt og røg i spjældet, og samtidig dømt til at betale alle pengene tilbage... Han skylder penge væk resten af sit liv, så pengene ser jeg nok ikke... Jeg er dog glad for han blev fundet og straffet for hans "nummer"..

• #14   4. maj 2011 ja jeg fik da mine penge tilbage mod at jeg trak andmeldensen tilbage da moren ikke ville ha sin 15 årige søn til at få en plet for svindel over nettet smiley

• #15   4. maj 2011 Danny L - Så var du da oss god af dig :P.. Ved jeg sku ikke om jeg havde gjort ^^ he he

• #16   4. maj 2011 tja det var jeg nok men mine penge var så os tilbage på min konto dagen efter smiley

• #17   4. maj 2011 jeg tænkte os bare at når det var en 15 årig lille nar så ku det være at han ku lærer noget af det uden at det sq være på den hårde måde smiley

• #18   6. maj 2011 Ja og så er der dem der snyder den forkerte og får ødelagt for endnu mere end de har snydt for...

Kommentér på:
privat handel: snydt?

Annonce