679 visninger
|
Oprettet:
Aktiv dødshjælp ?? {{forumTopicSubject}}
Hej BB .. Vis i havde en død syg mor eller far. og de kom derud hvor de bare lå hjemme og havde smerter , og sov og lå som en grønsage , ville i så lave aktiv dødshjælp eller ville i bare lade dem lide?
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 345
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Men hvis personen ønskede det inderligt så ville jeg godt kunne gøre det.. Men det ville blive med tårer ned af kinderne..
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 345
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 9
mar 2009
Følger: 1 Emner: 62 Svar: 110
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 17 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 364
Har arbejdet med stærkt psykisk/fysisk syge, og må indrømme at der er tilfælde hvor jeg synes det burde være lovligt!!
Det kan ikk passe vi kan være så humane mod vores dyr, og aflive dem når de lider, men vi ikke kan gøre det for mennesker!!!
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 17 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 364
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 335
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 64
Jeg har selv stået i en situation med min farmor, der bare led til sidst, hvor man bare ønskede at hun kunne få aktiv dødshjælp, så hun ikke skulle have det dårligt mere - også fordi hun ikke ville leve til sidst.
Kender også en, der led af stenlunger, som gik flere år og havde det skidt, hvor det blev værre og værre, som sygdommen nu gør, hvor det også viste sig, at hun var ædt op af kræft, hvor hun endte med at få en lille overdosis smertestillende og beroligende, som hjalp hende til at få ro. Så hun fik i princippet aktiv dødshjælp, hvilket jeg synes er helt fint.
apr 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 370
For der kan være så mange faktorer, der er svære at overskue, ER der nu gjort nok, ER personen ved fuld bevisthed om, hvad de beder om, kan nogen manipulerer eller misforstå et sådan ønske om lindring og mene det er hjælp til at dø, der ønskes -
Vil der være situationer, hvor lægen, der skal
tage stilling til det er overbebyrdet af stress, lange vagter, veltalende familiemedlemmer til den det omhandler, eller lægens manglende kompetance (det ses indimellem) vi er jo alle mennesker -
Min holdning er ved at lande på : At det må være op til den enkelte, f.eks mig, hvis et nært familiemedlem, eller god ven beder mig om dette store skridt -
At jeg må vurderer, hvor godt jeg kender denne person til at vide OM, det er et dybtfølt ønske OG at der ikke er anden udvej, end en langtrukken, smertefuld død -
Det er en beslutning man må vende med sig selv, sin samvittighed, sin egen frygt for at påtage sig det ansvar, overfor sig selv og i forhold til samfundets lovgivning -
Man kan gøre sig en masse tanker omkring, hvad man ville gøre i den situation, hvis en nær og kær beder en om denne hjælp, det er også godt at tage stilling, men vil det være muligt for den enkelte at reagerer som man havde forestillet sig man ville, når man så måske KOM i den situation ?
Det ved ingen, jeg ved det slet ikke -
Det eneste jeg ved er, at jeg må handle som mit hjerte byder mig
Aktiv dødshjælp ??