{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Hvad pokker gør man så ? :s {{forumTopicSubject}}

Trænger til lidt trøst, for øv hvor er jeg kommet i knibe smiley

Sagen er den at jeg ikke aner hvad pokker jeg skal gøre hele juni måned..
Jeg har været studerende indtil d. 20/4, og fik derfor SU.. Med sidste udbetaling d. 30/4.. Nu er jeg så på kontanthjælp, imens jeg leder efter en læreplads.. Men jeg kan ikke få kontanthjælp før d. 1/7, da SU er forudbetalt og kontanthjælp bagudbetalt.. smiley

Oven i det har jeg brugt resten af min opsparing på dyrlæge til Kiki idag.. Hun har revet en klo helt af, og nu er der gået infektion i knoglen.. Skal derned igen fredag og der bliver det bestemt om hun skal have amputeret tåen smiley

Hvad pokker gør man? Jeg har ikke råd til en evt. operation når jeg ikke får penge d. 1/6.. Ej heller husleje, mad osv.. :S

Er der en fond eller noget, hvor man kan søge hjælp til dyrlægeregninger??

SUK smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad pokker gør man så ? :s
  • #1   16. maj 2012 Du vil nok ikke høre det her, men hvis man ikke har sådan en økonomi at man kan klare evt. dyrelæge regninger så skal man ikke få dyr

Men ja det er skide surt for dig

• #2   16. maj 2012 Tjener din kæreste ikke penge ?

Snak med kommunen, der er noget som hedder engangsydelse som man kan søge, til husleje, regninger osv hvis man virkelig er på skideren!

• #3   16. maj 2012 David: Jeg kan normalt godt betale mine dyrlægeregninger.. Men har denne måned lagt knap 6.000 ved dyrlægen og 3.500 ved vagt-tandlægen.. Så hele min opsparing er røget... smiley

Kusse-kurt: Jooh men ikke så mange at der er noget at komme efter.. smiley Vi bor ikke sammen, og har intet med hinandens økonomi at gøre..

• #4   16. maj 2012 har ikke hørt om en fond der hjælper med dyrelæge regninger.
    og mit bedste råd er at flytte sammen med din kæreste

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 115
    #5   16. maj 2012 Prøv lige at spørge dyrlægen om du ikke kan betale i rater, det ved jeg en del dyrlæger er forstående med.

• #6   16. maj 2012 Hvis det er en dyrelæge du bruger jævnligt burde du kunne vente med at betale til du får penge om en måned eller 2....

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #7   17. maj 2012 Maria: Som det er sagt, så hør lægen om han ikke kan skrive et giro kort ud som du betaler det med det samme du får pengene til det..
    Det med at få en engangsydelse igennem kommunen er ikke bare noget man gør. Det er en større proces at gå igennem.. Har jeg prøvet..
    Blandt andet går kommunen ind og undersøger om din bank vil låne dig til dine regninger. I mit tilfælde så sagde banken ja, også stod jeg pludselig med et lån på 10 tusind som skulle betales af over 10 måneder. Men mad på bordet fik jeg da.

• #8   17. maj 2012 kender du dyrlægen godt? Så få ham/hende til at udskrive et girokort med dato til er par dage efter din næste "løn" udbetaling.
    Hvis dyrlægen ikke vil det, så få et girokort til så sent som muligt og lade være med at betale det før du får løn. Der skal sendes 3 rykkere med et max. gebyr på 100 kr pr rykker, før den overgår til inkasso. Og med 3 rykkere kan der hurtigt gå en måned eller to. Så betaler du den bare så snart du har fået penge.
    Måske et lidt svinsk/umoralsk råd, men med røven i vandskorpen så må man tænke kreativt smiley

Kommentér på:
Hvad pokker gør man så ? :s

Annonce