Melde sig ud af fagforening+akasse og beholde $ ?? {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, jeg begynder på ny uddannelse her til august, og min egen fagforening råder mig til at melde mig ud da jeg ikke vil kunne få gavn af de dagpenge jeg ellers har mulighed for at få (frem til 2014) min udd slutter nemlig først i 2015, så det er jo super nice de råder mig til det bedste selvom det betyder de mister lidt penge - super service.
Desværre kan jeg ikke sige det samme med det jeg skal til at spørge jer om nu her:
Jeg har netop fået udbetalt mine feriepenge fra dem for hele næste måned af. Ferie DAGPENGE.
Jeg står og skal betale kontingent d. 4/8 på 1100kr. Dette vil jeg jo helst gerne undgå, så er det "lovligt" / muligt at melde sig ud allerede nu her idag eller faktisk.. lad os sige d. 31/7 og derved slippe for at betale for august måned - nu hvor jeg alligevel har fået mine penge. Jeg står og skal på SU og 1100kr er sgu meget at spare.
Så kan man det? Kan de tvinge en til at tilbage betale hvis man melder sig ud selvom man har fået udbetalt sine feriedagpenge?
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 148
mar 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 40
Det kunne min søster ihvertfald, sidste år.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.937
mar 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
xXx -; Der er vidst bestemte regler når det drejer sig om feriedagpenge - altså dage man har optjent via akassen og ikke fra en arbejdsgiver. Smutter derind mandag og høre af. Ville bare gerne lige høre Jer herinde af først
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 60 Svar: 595
Hvis du har det, så tag kontakt til en der hedder Lene Houe og spørg hende.
Hun er virkelig sød og meget hjælpsom.
Kæresten har lige meldt sig ud af alt det og han kom nemlig af med 1100 før Det er virkelig dyrt når han skal tilbage på SU
Melde sig ud af fagforening+akasse og beholde $ ??