{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Mac eller Windows? {{forumTopicSubject}}

Så folkens.. Klar til debat!

Skal have fat i en ny bærbar eftersom den gamle bærbar gik til her i julen. BUM!

Den skal kunne opfylde disse krav:

Hurtig og klar når jeg starter den op.
Lang levetid på batteri.
Skal bruge den til at skrive meget på og tage notater i skolen.
Skal kunne funke med mit apple tv.
Skal bruge den meget til at "surfe" på nettet med.
Skal være til at holde ud og sidde med + nem og have med.
Skal kunne klare et lille spil CS med drengen i ny og næ.

Har kigge lidt på en Macbook air men ved ikke om det bare er designet man bliver solgt på eller om den er så god som folk siger. Har personligt selv kun haft windows på computeren men er frisk på at prøve noget nyt da jeg også har iphone 5 og syntes den er fantastisk.

Så vil gerne høre folks meninger om de forskellige ting? Evt komme med et bud på en god bærbar der opfylder disse krav.

Vil også gerne høre noget ros eller kritik til windows eller mac og hvorfor jeg lige skal vælge den smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mac eller Windows?
  • #1   31. jan 2013 virus problemer med windows? smiley

har haft win 7 i nogle år og har ikke oplevet nogen form for virus

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 389
    #2   31. jan 2013 Jeg er helt klart til Apple-produkter, da de er meget pålidelige - ikke mindst pga. brugervenligheden og batteritiden. Men en Windows-baseret PC med de korrekte specifikationer vil sagtens kunne opfylde dine behov også - og sikkert også til en lavere pris.

Vælger du en Mac, vil jeg vælge en PRO-udgave. Den giver mere value for money i min optik.

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 235
    #3   31. jan 2013 Min MacBook Air opfylder alle dine krav - inkl. dét at kunne spille CSS med gutterne, når lysten er der.

• #4   31. jan 2013 Fedt fedt .. Jamen der må vel også være noget om snakken når de andre producenter begynder og efterligne Mac mere og mere smiley

• Jonas K
    Jonas K Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #5   31. jan 2013 Mac!! helt klart !!! smiley

• #6   31. jan 2013 mac = pis
    windows = win

• #7   31. jan 2013 Christian A: Det er nok mere personen der føre computeren, en virus kommer ikke ind med mindre man selv klikker på det... og grunden til din mac ikke får det, er fordi der ikke er lavet så mange viruser til mac'er, men henter du noget forkert så bliver den lige så syg som en windows computer smiley

Og jeg ville vælge noget andet end mac, de laver nogle udmærket ting, men du betaler noget ekstra fordi der er et halvspist æble på skærmen.

Personligt så vil jeg også syntes det var trælst ikke at kunne kører alle windows programmer på min computer, med mindre man bruger noget emulator, det er nok det største minus efter min mening.

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.569
    #8   31. jan 2013 Køb en Samsung Ultrabook med Windows 8. Så bliver det ikke meget bedre.

• #9   1. feb 2013 Overvej hvad du skal bruge den til.. Jeg gik selv fra Windows til Mac i 2010 og har ikke fortrudt det et sekund men det har også meget at gøre med hvad man bruger sin computer til, jeg redigere meget video og arbejder med photoshop og den slags så Mac er klart den bedste løsning for mig og jeg må sige at der faktisk ikke er noget fra Windows jeg savner.. det tog mig ca 1-2 dage og så var jeg helt inde i Apples system. Folk som påstår at Mac er svært at give sig i kast med må simpelthen have en indre block imod det for det er da lige til.. min mor sad 20 minutter foran min Macbook og hun kørte bare derudaf og har også besluttet at hun vil have Mac når hun skal skifte smiley

Jeg hater ikke på windows men det er bestemt ikke for mig længere, jeg kan godt li at jeg bare kan sætte mig og gå igang med det jeg skal uden at bekymre mig om virus og programmer der skal opdateres og genstarte maskinen et par gange under installering og folk som påstår at de aldrig har haft en virus på en windows maskine må være ultra computer dygtige... Jeg tror ikke jeg kan nævne en i min vennekreds eller deres venner som ikke har haft virus og der er nogle seriøse nørder imellem vennerne HeHe..

Overvej hvad du helt vil.. det er også et spørgsmål om pris! min eneste kritik til Apple = prisen... det er dyrt men det spiller også bare selv om jeg udmærket ved at man kan få windows maskiner med meget større specs til mindre penge, jeg betaler gerne ekstra for design smiley gør ikke noget at det er stilet samtidig

• #10   1. feb 2013 Mac kan jo ikke være helt ved siden af når de fleste som har skrevet herinde skriver at du skal vælge en Apple computer... Desuden er deres ekstra forsikringer geniale, jeg tog for ca 1 år siden en røvtur på en våd trappe med min computer i tasken og landede desværre på den så den bukkede.. så med forstuvet ankel og 2 brækkede fingre gik jeg ned i Fona og afleverede den + mit garantibevis.. 4 dage senere var jeg i forretningen igen og gik ud med en splinterny Macbook 100% betalt af forsikringen og gik lige hjem og smækkede den til min TimeMachine "eksterne" og BAM!! back in action like nothing happend... smiley

• #11   1. feb 2013 martin b = lidt dummere end normalt

• #12   2. feb 2013 Michael W: tror ikke jeg kan være mere enige med nogen end jeg er med dig..

Christian B: hvis man er frisk på og prøve noget nyt så syntes jeg du skal snuppe en Macbook pro.Det med nogen siger du ikke kan køre noget på en mac det er bare lalalalalalala... smiley men hvis du har nogen gammel ting du ikke kan køre på Mac så bootcamp den så du har OS X og Win7 på den smiley super nemt og hurtig at lave. så kan du køre ALT hvis du vil smiley Med hensyn til en Win 8. syntes jeg du skal holde dig fra det hvis det er til en pc. men til en tablet så er det nok godt nok.. men ikke til og køre din pc med.. Men hvis du er frisk så spring på en Macbook pro smiley du bliver ikke skuffet smiley godt være du betaler for design også. så er det alle pengende vær smiley
    men good luck med at find en pc der passer bedst til dig smiley

• #13   2. feb 2013 Jeg har været inkarneret WIN mand siden 1995 i 2010 skulle jeg lige prøve MAC og har så siden haft MAC.
    Ud fra dine specifikationer, vil jeg mene den store Macbook Air 13" ville være perfekt til dig, eller som nævnt tidligere, en Macbook pro. Men Acer laver også nogle fede kloner af Macbook Air, og der er virkelig flotte og ser ud til at have gode performance tal, men ligger også prismæssigt i den samme ende som MAC.
    Win8 ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal syntes om, kan godt lide ideen, men tror den har mange fejl (endnu)
    Men om det skal være Mac eller Win det kan kun du afgøre, men jeg ville gå efter Mac uden tvivl.

Kommentér på:
Mac eller Windows?

Annonce