1.322 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mip .
Mip .
Følger: 1 Emner: 90 Svar: 338

Problemer med at vågne - Nogle gode idéer? Problemer med at vågne - Nogle gode idéer?

Hej!
Jeg har i en længere periode haft utroligt svært ved at komme op om morgenen.
Jeg kan starte med at lægge følgende informationer ud:
- Jeg arbejder som bager, og skal op et sted mellem 00:30 og 3:00 hver dag. Jeg har en ugentlig fridag og fri hver anden weekend.
- Jeg sover i snit 3,5 timer om natten og tager mig en lur på 2 timer når jeg kommer hjem
- Når jeg skal op, starter min telefon med at alarmere, med en træls buzzer lyd. Som regel vågner jeg ikke ved det. Samme tid, tændes der et skarpt lys automatisk. 5 min efter, ringer min "store" alarm. Den består af min ipod touch der er koblet på mit surround sound anlæg der er placeret rundt om min seng. Den spiller noget ret så voldsomt deathmetal i øjeblikket. Den er skruet helt op og det samme er subwooferen.
jeg har flere gange præsteret at sove over mig, på trods af min store alarm har spillet på fuld knald i halve timer.

jeg har ikke tiden til at sove mere end jeg gør, så hvis der er nogle der har nogle smarte idéer til hvordan jeg kunne blive bedre til at komme op, må i meget gerne skrive jeres forslag smiley

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med at vågne - Nogle gode idéer?
  • #2   1. feb 2013 Drop luren, sov én gang, så må du gå tidligere i seng så du kan sove 5,5 timer i streg.

Søvn består af skiftende faser af REM-søvn og NREM-søvn, derfor er det optimalt at sove en gang, og hvis du endelig tager en lur, så tag ikke andet end en powernap på 20 minutter...

forsøg evt med et af de vækkeure der måler din søvn og vækker dig når du sover "lettest".. har dog ingen erfaring med disse ure.

Læs evt det her, for at få en bedre forståelse af søvn - http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep

• #4   1. feb 2013 Start med at få mere søvn og en FAST søvnrytme. Det er ikke nok at få det rigtige antal timer, man skal også sørge for at de ligger på det samme tidspunkt.

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
    #5   1. feb 2013 Hyr et tamburkorps til at "trutte" dig op.

• Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #6   1. feb 2013 http://www.youtube.com/watch?v=INg1MqCcmH0

• Mip .
    Mip . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 90 Svar: 338
    #7   1. feb 2013 Jeg har prøvet at køre en everyman 2 søvn rytme, hvor jeg sover 4 ½ time om natten og tager 2 powernaps på 20 minutter hver dag på samme tidspunkt.
    Det kørte jeg en måneds tid. Det er hårdt at komme op efter de 20 minutter synes jeg. Jeg falder så hurtigt i søvn og ned i en dyb dyb søvn, hvor jeg er umulig at få op igen.

Måden der er vist i videoen, er genial. Det ville jeg med garanti kunne komme op af, uanset hvor træt jeg så var. Så snart dynen ryger af, er jeg vågen smiley

Hvis jeg skal have de anbefalet 7-8 timers søvn, skal jeg ekstremt tidligt i seng.
    Tag f.eks. en dag hvor jeg skal op kl 00:30. Så er jeg nød til at gå i seng ved 17 tiden for bare at nærme mig noget der ligner det anbefalet, og det er virkelig ikke optimalt.

Jeg kunne lave et hydraulik system, som er koblet på en timer. Når den begynder, rykker den bare dynen af mig!

• C G
    C G Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 112
    #8   1. feb 2013 Du kunne også finde et job hvor du kan sove normalt, nogle mennesker er ikke skabt til at arbejde på de "skjæve" tider.

• #9   1. feb 2013 Du kan også åbne et "nat bageri" oppe i byen smiley Så bliver tiderne lidt mere overskuelige og du får mange stive kunder som er på vej hjem fra byen smiley

• #10   1. feb 2013 Mip .

du skal da bare gå tidligere i seng, så du er udvilet når du skal op... jeg stod op kl 4 i hverdagene i et halvt år, og der gik jeg i seng kl 20...

• den hjulbenet tattoovør
    den hjulbenet tattoovør Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 18
    #11   1. feb 2013 cokain er rigti godt vis du er træt dog er det lidt dyret i længten og der er nogle som mener man kan blive afheningi af det . der findes også amf ( speed ) der er noget billiger og det viker længer ..

du kunde evt også bare prøve at sove lidt længer end 5.5 timer ...

• #12   1. feb 2013 kan også have noget at gøre med at når du sover de 5 timer så prøver du at vågne på det alder sværeste tidspunkt, når du lige er kommet i dybsøvn, så du kan også prøve bare at sove lidt mindre, men tror sQ man bliver lidt mærkelig af det i længden.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #13   1. feb 2013 Håber da godt nok ikke du har hverken naboer eller underboer. Jeg havde sparket dig tværs over hvis jeg skulle vækkes af døds metal fra overboen kl 03 hver dag.

Hvad med et lastbil horn til 12v. Smid det på en 12v strømforsyning, og smid denne på en 220v timer.

- Lastbil horn hos en ophugger kan nok findes til en 200 kr.
    - 12v strømforsyning kan du finde gratis på genbrugs pladsen, ellers har de fleste sådan en til at ligge.
    - 220v timeren kan købes i superbrugsen for en 60-70 kr

• #15   1. feb 2013 hvis jeg havde været din nabo/overbo havde jeg dræbt dig på stedet hehe

• #16   1. feb 2013 Du skal bare have fat i en der er lige så belastende som Bam.
    Så bliver du vækket ved, at få smadret fjæset :d

• #17   1. feb 2013 http://www.youtube.com/watch?v=g7-0EYXxQCY

• #18   1. feb 2013 Du sover for lidt.

Den gamle er bager og han går i seng kl 17. Det er Down siden ved at være bager.

• #20   2. feb 2013 En dyp koger i ben enden på en timer.

Kommentér på:
Problemer med at vågne - Nogle gode idéer?

Annonce