Problemer med at vågne - Nogle gode idéer? Problemer med at vågne - Nogle gode idéer?
Hej!
Jeg har i en længere periode haft utroligt svært ved at komme op om morgenen.
Jeg kan starte med at lægge følgende informationer ud:
- Jeg arbejder som bager, og skal op et sted mellem 00:30 og 3:00 hver dag. Jeg har en ugentlig fridag og fri hver anden weekend.
- Jeg sover i snit 3,5 timer om natten og tager mig en lur på 2 timer når jeg kommer hjem
- Når jeg skal op, starter min telefon med at alarmere, med en træls buzzer lyd. Som regel vågner jeg ikke ved det. Samme tid, tændes der et skarpt lys automatisk. 5 min efter, ringer min "store" alarm. Den består af min ipod touch der er koblet på mit surround sound anlæg der er placeret rundt om min seng. Den spiller noget ret så voldsomt deathmetal i øjeblikket. Den er skruet helt op og det samme er subwooferen.
jeg har flere gange præsteret at sove over mig, på trods af min store alarm har spillet på fuld knald i halve timer.
jeg har ikke tiden til at sove mere end jeg gør, så hvis der er nogle der har nogle smarte idéer til hvordan jeg kunne blive bedre til at komme op, må i meget gerne skrive jeres forslag
På forhånd tak!
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
Søvn består af skiftende faser af REM-søvn og NREM-søvn, derfor er det optimalt at sove en gang, og hvis du endelig tager en lur, så tag ikke andet end en powernap på 20 minutter...
forsøg evt med et af de vækkeure der måler din søvn og vækker dig når du sover "lettest".. har dog ingen erfaring med disse ure.
Læs evt det her, for at få en bedre forståelse af søvn - http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep
okt 2011
Følger: 21 Følgere: 22 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 213
aug 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
apr 2007
Følger: 1 Emner: 90 Svar: 338