Problemer med at vågne - Nogle gode idéer? Problemer med at vågne - Nogle gode idéer?
Hej!
Jeg har i en længere periode haft utroligt svært ved at komme op om morgenen.
Jeg kan starte med at lægge følgende informationer ud:
- Jeg arbejder som bager, og skal op et sted mellem 00:30 og 3:00 hver dag. Jeg har en ugentlig fridag og fri hver anden weekend.
- Jeg sover i snit 3,5 timer om natten og tager mig en lur på 2 timer når jeg kommer hjem
- Når jeg skal op, starter min telefon med at alarmere, med en træls buzzer lyd. Som regel vågner jeg ikke ved det. Samme tid, tændes der et skarpt lys automatisk. 5 min efter, ringer min "store" alarm. Den består af min ipod touch der er koblet på mit surround sound anlæg der er placeret rundt om min seng. Den spiller noget ret så voldsomt deathmetal i øjeblikket. Den er skruet helt op og det samme er subwooferen.
jeg har flere gange præsteret at sove over mig, på trods af min store alarm har spillet på fuld knald i halve timer.
jeg har ikke tiden til at sove mere end jeg gør, så hvis der er nogle der har nogle smarte idéer til hvordan jeg kunne blive bedre til at komme op, må i meget gerne skrive jeres forslag
På forhånd tak!
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
Søvn består af skiftende faser af REM-søvn og NREM-søvn, derfor er det optimalt at sove en gang, og hvis du endelig tager en lur, så tag ikke andet end en powernap på 20 minutter...
forsøg evt med et af de vækkeure der måler din søvn og vækker dig når du sover "lettest".. har dog ingen erfaring med disse ure.
Læs evt det her, for at få en bedre forståelse af søvn - http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep
okt 2011
Følger: 21 Følgere: 22 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 213
aug 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
apr 2007
Følger: 1 Emner: 90 Svar: 338
Det kørte jeg en måneds tid. Det er hårdt at komme op efter de 20 minutter synes jeg. Jeg falder så hurtigt i søvn og ned i en dyb dyb søvn, hvor jeg er umulig at få op igen.
Måden der er vist i videoen, er genial. Det ville jeg med garanti kunne komme op af, uanset hvor træt jeg så var. Så snart dynen ryger af, er jeg vågen
Hvis jeg skal have de anbefalet 7-8 timers søvn, skal jeg ekstremt tidligt i seng.
Tag f.eks. en dag hvor jeg skal op kl 00:30. Så er jeg nød til at gå i seng ved 17 tiden for bare at nærme mig noget der ligner det anbefalet, og det er virkelig ikke optimalt.
Jeg kunne lave et hydraulik system, som er koblet på en timer. Når den begynder, rykker den bare dynen af mig!
mar 2011
Følger: 1 Svar: 112
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 40 Svar: 1.492
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.935
du skal da bare gå tidligere i seng, så du er udvilet når du skal op... jeg stod op kl 4 i hverdagene i et halvt år, og der gik jeg i seng kl 20...
jul 2010
Følger: 1 Svar: 18
du kunde evt også bare prøve at sove lidt længer end 5.5 timer ...
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.935
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Hvad med et lastbil horn til 12v. Smid det på en 12v strømforsyning, og smid denne på en 220v timer.
- Lastbil horn hos en ophugger kan nok findes til en 200 kr.
- 12v strømforsyning kan du finde gratis på genbrugs pladsen, ellers har de fleste sådan en til at ligge.
- 220v timeren kan købes i superbrugsen for en 60-70 kr
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 970
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.246
Så bliver du vækket ved, at få smadret fjæset :d
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.246
maj 2011
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 569
Den gamle er bager og han går i seng kl 17. Det er Down siden ved at være bager.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 137
Problemer med at vågne - Nogle gode idéer?