SKAT trukket på trods af frikort? {{forumTopicSubject}}
Hej baboom
Er der nogen med juridiske kundskaber, som kan hjælpe mig i min situation som er følgende:
Jeg har arbejdet 43 timer en uge, her i sommerferien hos postvæsenet. Jeg står til 104 i timen, og efter at have fraregnet diverse feriefradrag osv. burde jeg få godt og vel 3500 udbetalt for den uge. Jeg fik udbetalt 1400. Der står at de har trukket 60% i skat af 3521, dvs. 2113 kroner de har trukket i skat.
Dette er på trods af at jeg som det første afleverede frikort sammen med bankinformationerne.
Jeg har snakket med post danmarks lønkontor, og hende den gamle sæk kunne ikke rigtigt gøre noget for mig, hun siger at det var SKAT der skulle rette bod på det, for hun vidste ikke rigtigt noget om hvordan det foregik (På trods af at hun er ansæt på Post Danmarks lønkontor). Jeg snakker så med SKAT, og de kan godt lave rettelsen, men så får jeg først pengene i 2009 hvis jeg opbruger mit frikort inden da, og det kan jeg umuligt da jeg skal studere efter sommer. Hende fra SKAT, mente istedet at jeg skulle ringe tilbage til postvæsenets lønkontor, og få hende sækken til at lave en rettelse, så jeg får udbetalt de penge jeg skal have. For det er jo i sidste ende Post Danmark der ikke har registreret mit frikort korrekt (Og nej frikortet fejler intet, for SKAT har registreret det til min SU som jeg skal have efter sommer, og det fungerer fint). Så nu står jeg med lorten, og hende sækken tager ikke sin telefon (Sikkert til pause, som har varet over 1½ time). Har jeg ikke krav på at få de penge tilbage, når det er dem der har lavet fejlen? Jeg har min chef som vidne på at jeg har afleveret frikort, da hun har sendt det videre i systemet.
Hvad gør jeg hvis hende sækken ikke kan hjælpe mig, for at få de penge tilbage? Håber ikke det her indlæg virker alt for uoverskueligt, men jeg ved ikke hvordan fanden jeg skal få alle detajler med, uden at det bliver en halv roman
på forhånd tak
okt 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 133
SKAT trukket på trods af frikort?