{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
490 visninger | Oprettet:

Dansk statsborgerskab {{forumTopicSubject}}

Nu ligger landet sådan at jeg er tysk statsborger, men født og opvokset i Danmark. Jeg har ALDRIG boet andre steder end i DK.

Nu var det så sådan at jeg ville høre om der er andre der måske har stået i samme situation, og skulle søge Dansk statsborgerskab?? For jeg er virkelig lost.. Passer jo ikk ind under nogle af deres kategorier...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk statsborgerskab
  • #1   19. aug 2008 Du kan jo søge om statsborgerskab, tror ikke det er et problem siden du er født og opvokset her.
    Så jeg kan ikke se problemet i det siden du siger du er virkelig lost.


  • #3   19. aug 2008 Jeg skulle oss søge om opholdstilladelsse da jeg fyldte 18.. Da jeg så ringede ind til statsamtet for at spørge om hvad jeg skulle skrive i de forskellige felter om hvor i udlandet jeg var fra osv kunne de ikk svare mig på det..

    Så det er ikk så nemt som det ser ud...


  • #4   19. aug 2008 Minut: Det har noget med forældrene at gøre..
    Min kæreste har fransk statsborgerskab fordi hans mor er fransk..


  • #5   19. aug 2008 Minut-Manden
    Jeg er tysk statsborger fordi mine forældre ikk var gift da jeg blev født, og har derfor automatisk fået det samme som min mor.. Det er først blevet lavet om i 1999..


  • #6   19. aug 2008 Sendt PB. Jeg regnede med at siden du er født i DK, så ville du automatisk få dansk statsborgerskab. Ligegyldigt hvad ens forældrer er. Medmindre de gamle lavede noget om ???

  • Tjek M
    Tjek M Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 177
    #7   19. aug 2008 det tager gennemsnitlig 2 år fra du søger til du får det..

    men hvis du har lavet noget lort kan de sagtens afvise dig..


  • #8   19. aug 2008 Tony
    Jeg er godt inde i hvordan det foregår... Jeg kan godt læse... Men problematikken ligger i at jeg ALDIRG har boet andre steder end Danmark, og det derved gør det svært at udfylde punkterne om oprindelse da der jo står udenlandsk adresse..


Kommentér på:
Dansk statsborgerskab

Annonce