{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
211 visninger | Oprettet:

Økonomi frem for patientrettigheder! {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor-gik-det-saa-galt-paa-auh-budget-vaegtede-tungere-end-patienterne-og-ingen

Det er hård kritik der rettes mod AUH, med alt for lange ventetider og brud på patientrettighederne på mave- og tarmkirurgisk afdeling.

Det kan i værste fald koste nogle deres liv, at de ikke er blevet opereret i tide.
Derfor har flere også indgivet politianmeldelse.

Bare bugét og måltal er overholdt er 'alting fint og godt', mente den øverste ledelse. Patienterne, tja, de er åbenbart ikke vigtige!

Det er nok ikke kun på AUH at ledelsen har set sådan på det.

Det er nu engang patienterne der er det vigtigste, dem som der skal være fokus på. Den lægefaglige vurdering som ledelsen bør lytte til.

Hvordan ser I på sagen?

Tror I ikke, at det foregår på samme måde på andre hospitaler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Økonomi frem for patientrettigheder!
  • #2   4. maj 2023 Ja, det er også lige dét med fratrædelses aftalerne.

De to får henholdsvis 3,5 + 4 millioner.

Det er helt forkasteligt, når de har handlet så uansvarligt som de har.

Der burde ikke være tale om fratrædelse men bortvisning istedet.

• #3   4. maj 2023 Jeg mener, de får 2 cifret mill beløb, det er forkasteligt. Men når de bliver ansat for de en kontrakt på, hvad de skal have ved fratrædelse, fyret eller ej, så det er nok der, disse sager skal tages op til revision. Det handler om menneskeliv og nogen bukker under for det, kan dette ikke sammenlignes med dem, som forgifter patienter med det formål, at tage deres liv og efterfølgende får 16 års fængsel ??

• #4   4. maj 2023 3# Jetset

Jo, det er vel en indirekte form for manddrab.

Især når man helt bevidst og med vilje har undladt at sige at nogle patienter er fuldt berettiget til hurtigst muligt at blive behandlet i et andet land, hvis andet ikke var muligt.

For her sagde ledelsen, at den ekstra omkostning skulle betales af afdelingen, hvilket de ikke ønskede.

Dem som klagede over en vigtig, men udsat operation kom pludselig forrest i køen, hvilket også er en helt vanvittig måde at 'lede på'.

• #5   4. maj 2023 Ja, Cris og tænk, det er i Danmark det foregår, der var engang, vi kunne prale af vores sundhedsvæsen, det kan vi bestemt ikke mere, det er under al kritik.

• #7   4. maj 2023 Alis, politikerne er fredet i klasse A, de er ikke ansat, de er blevet valgt. Men de 2, som nu er blevet afskediget, de har bevidst begået uacceptabelt svigt sammen med den øvrige ledelse, men vi får nok ikke sandheden men utilgiveligt.

• #9   4. maj 2023 Godt spørgsmål, Alis - den regering vi har nu, er bestemt ikke populær, nu må vi se, om den holder perioden ud, de har ikke flertal mere. Mener S bl.a. har mistet over 200.000 vælgere og V er blevet halveret, M er også gået tilbage .....

• #10   4. maj 2023 #5

Det er jeg helt enig i Jetset. Det er under al kritik.

Min far havde Morbus Chron, en slem mave/tarm sygedom at leve med.

Hvis han havde været udsat for dette svigt, så ville jeg ha' de ansvarliges hoved på et fad.

Min far var iøvrigt udsat for svigt af sin egen læge. Jeg havde forgæves i et par dage forsøgt at få kontakt til lægen, hvor sekretæren blev ved med at sige at han skulle nok ringe, komme osv. Men intet skete. Jeg kunne jo se at noget var helt galt.

Til sidst måtte jeg ringe til lægevagten, som hurtigt kom, og lægevagten ringede med det samme efter en ambulance.
    Lægevagten sagde direkte: Det er på ingen måde iorden at lade en mand ligge sådan her.

Jeg fortalte lægevagten hvordan jeg forgæves havde forsøgt at komme i kontakt med min fars læge, og lægevagten var rasende og indgav en klage mod lægen.

På hospitalet, blev der trukket 3x400 milliliter af betændelse ud, jeg var der, jeg så det.

Hvad der skete omkring dét med lægen ved jeg ikke, for mit fokus var på min far.

Man er desværre hele tiden nødt til som pårørende at være ops på hvad der sker, eller ikke sker.

• #11   4. maj 2023 En utilgivelig oplevelse, Cris - forfærdelig, at det skal være sådan, ingen tillid kan vi få lov til at have.

• #13   4. maj 2023 Alis, jeg synes det er svært at gennemskue. Nu har S været på 4+ - indrømmer, det ikke har været en normal regeringsperiode, da tiden gik med Corona og meget lidt politik, men forholdene i sundhedsvæsenet blev ikke forbedret, tværtimod - og når vi går tilbage og ser på, hvor mange, der var indlagt med Corona, så burde den mængde vel ikke kunne vælte ventelisterne, for så har det været katastrofalt i flere år, som jeg ser det.

• #15   4. maj 2023 https://www.bt.dk/danske-kendte/hans-pilgaard-efter-afsloeringer-af-bonusser-til-fyrede-topchefer-foej-for

Hvorfor skal der en kendt til at sige hvad mange af os føler og kunne ha' sagt?

Ja, 'føj for helvede', hvor er det noget svineri.

• #16   4. maj 2023 Jeg tænker så på alt det vi ikke høre om og ny stilet Jetset den er pæn smiley

Kommentér på:
Økonomi frem for patientrettigheder!

Annonce