{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
248 visninger | Oprettet:

Vores politiker har et problem. {{forumTopicSubject}}

Ja når jeg høre om hvordan vores el priser åbenbart skal stige ret meget fra Lørdag - tænker jeg på om vores politiker mangler det der kaldes for troværdighed og det hænger jo ikke sammen at tænke i god grøn energi og så bare sætte skatten på grøn energi op og kig i linket.
https://ekstrabladet.dk/nationen/eksploderer-loerdag-giver-ingen-mening/9836793


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores politiker har et problem.
  • #1   27. jun 2023 Vi Danskere piver over el afgiften kommer tilbage til den oprindelige pris (som faktisk er faldet fra sommeren 2022)
    Før el - krisen, og strømmens himmelflugt, tænke INGEN over hvad de betalte i el afgift.Fra 1. Juli 2023 kommer el afgiften inc. moms op på 87.125 øre.

    Selv efter 1 Juli 2023 er el afgiften billigere end i f.eks 2014 - se her : og dette er UDEN MOMS
    Så stop klynkeriet




    profilbillede
  • #2   28. jun 2023 Å.R. hvorfor skal folk stoppe med at klynke, hvis de syntes at Danmarks energipriser som mig bekendt høre til iblandt de højeste - hvis ikke det er den højeste i verden og nu siger du at kalder det for at klynke - jeg kalder det for at befolkningen siger fra - for vi kan jo ikke give ældremaden skylden for - den normale høje afgift - men selvfølelig ku vi give det x-antal supersygehuse skylden de er ikke færdige - de køre af H til og koster stadigt mange milliarder ekstra og om det så er nok til at gøre dem færdig må vi jo se smiley

  • #3   28. jun 2023 #2
    For det første, hvalp politikerne os alle sammen, ved at sænke el afgiften midlertidigt til det beløb som minimumsgrænsen var inden for EU.
    For det andet, bliver mange af de penge som kommer ind i afgift på el, brugt til velfærd, heriblandt sygehusene som du nævner - andre penge går til meget andet, bla krisen i Ukraine.
    El prisen har jo egentligt ikke noget med afgiften at gøre, den er den samme, uanset om vi bruger strømmen når den er negativ eller positiv.
    Og jo, jeg synes det er at klynke, når afgiften blot kommer tilbage - det har vi alle vidst hele tiden, og du som går hjemme Leon L. har muligheden for at bruge strømmen når den er billig, hvorfor udnytter du så ikke din mulighed fremfor at klynke ?

    For øvrigt vil el afgiften falde over de kommende år, trods alt andet vil stige - ses her


    profilbillede
  • #4   28. jun 2023 #1

    Faktisk er det godt at sætte tingene i perspektiv…. Tak for indlægget.
    Det er jo slet ikke som slemt igen så….
    Vi er nødt til at fokusere på det positive.


  • #5   28. jun 2023 Næh, hvad politikkerne har gjort er, at sælge en del af vores infrastruktur, som er nødvendig for alle, også virksomhederne for at holde priserne nogenlunde i ro.

    Politikkernes, ensformige undskyldning er, at når der kommer flere private aktørere, så bliver der også mere konkurrence, til forbrugernes fordel, så de kan se frem til lavere priser!

    Men hvad er det vi ser?

    Vi ser et helt unævnelige multimilliarder i overskud. Energiselskaberne gnider sig i hænderne, griner højlydt på vej til banken. Mens medarbejderne gør det samme ved deres helt usete enorme bonusser, eller lønforhøjelser.

    Ikke et øje er tørt af glæde.

    Ingen sympati eller empati med alle de mange mennesker som har måtte gå fra hus og hjem fordi de ikke kunne betale regningen.

    Eller dem som har fråset sig igennem en kold vinter, klædt på som en eksimo indendørs.

    Ikke turde lave varm mad på elkomfuret, af frygt for at regningen ville løbe løbsk.

    Landmænd som ikke kan holde deres dyr varme.

    Virksomheder der har måtte dreje nøglen rundt og opgive at få det til at løbe rundt.

    Så jo, som Leon siger: Vores politikkere har et problem. Et stort problem!











  • #6   28. jun 2023 Å.R. nu må du altså ikke sige at jeg klynker og jeg kan jo sagtens tale på andres vegne og jeg har godt nok set kæmpe regninger for et par år siden og nu tager du så min tale om de super sygehuse som har kostet og stadigt koster milliarder ekstra grundet sjusk og jeg bruger nu strøm efter behag smiley

  • #7   28. jun 2023 Jeg husker at havde hørt om nogen fra lokal området der måtte flygte fra hus og hjem grundet at de ikke havde råd til strøm og varme og det ser jeg som en katastrofal falliterklæring af rang.

  • #8   28. jun 2023 #7
    Ja det er noget værre svineri for samtidig med skovlede el selskaberne penge ind
    Og norlys havde dårlig samvittighed over overskud på 8 milliarder.
    Ja så del det dog med jeres kunder som har spinket og sparet ! Og nogen har endda gået fra hus og hjem !
    Det kan virkelig gøre mig vred sådan noget !


  • #9   28. jun 2023 Kokos Kokosmel ja og vi kan vel sige alt med måde smiley

  • #10   28. jun 2023 I er altså nødt til at skille de 2 ting ad.

    Elafgiften og El - selvskabernes priser er 2 forskellige ting.

    regeringen nedsatte afgiften til 1 øre pr. Kw fra 1. Januar til 1. Juli for at hjælpe forbrugerne gennem foråret.

    At El - selvskaberne i nogles tilfælde har været grådige, er ikke regeringens skyld, men vi lever i et frit Elmarked, og kan skifte elselskab, hvis man mener at ens eget selskab er for dyre.

    Selv har jeg Energi Fyn, og har ikke haft behov for at skifte selskab, men jeg har ændret så jeg betaler 1 gang pr. måned efter mit forbrug bagud, og afregnes på timebasis - derved bestemmer jeg selv, hvornår der skal vaskes/tumble/opvaskes osv. osv.

    Her er min regning for sidste måned, ALDRIG tidligere har jeg betalt så lidt i El på en måned.


    profilbillede
  • #11   29. jun 2023 Å.R. jeg kan sagtens forstå det du siger og en god elregning, men hvad så med børnefamilierne hvor forældrene går på arbejdet hvornår skal de spise, hvornår skal de se lidt tv, hvornår skal de vaske tøj eller tage opvasken og hvis de så har 2 elbiler køre det bare der ud af og jeg har måske sat det lidt på spidsen, men det ku jo være smiley

Kommentér på:
Vores politiker har et problem.

Annonce