Aktiv dødshjælp og hvem skal bestemme. {{forumTopicSubject}}
Jaaaa nu har jeg jo ikke fulgt med i debatten omkring det om der skal være hjælp til at ku død en værdig død og nej man skal jo ikke ku få hjælp grundet at man ikke får sin morgenkaffe og derfor er skide sur.
Nej men hvis et menneske der lider af en sygdom hvor livskvaliteten er på nul og eller hvis man ikke ønsker at ende som en grønsag, så sku man ku få hjælp til at ku få en værdig død.
Personligt tror jeg at de fleste af os, når den tid kommer, vil ønske at man ku sove stille ind og ingen smerter have.
Og som jeg hurtigt læste i dag var der et par der bare elskede hinanden og havde gjort det hele livet og hvor de ønskede at de havde vær deres pille, som de ku tage hvis der skete den ene noget.
Og selvfølelig skal sådan valg tages på et tidspunkt hvor man stadigt er åndsfrisk.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 432 Svar: 3.529
Er man uhelbredelig syg, med svære smerter, med en velfungerende hjerne, så skal man selv bestemme.
Man har jo lov til at underskrive en erklæring om at man ikke vil genoplives, hvis uheldet er ude. På samme skal man kunne underskrive en erklæring mens man er ved sine fulde fem, omkring dødshjælp ifald man kun kan se frem til en smertefuld dødelig sygdom.
Det bør ikke gælde for psykiske sygdomme.
Jeg giver ikke meget for etisk råds afvisning.
Etisk råd har lige givet tilladelse til at et levedygtigt barn kan aborteres. Samt at 15 årige kan få det gjort i skjul for forældrene. Det er ikke iorden.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 432 Svar: 3.529
Nogle ældre vil måske også føle sig som en belastning for familien, og tage beslutningen på et forkert grundlag.
Det skal kun være ved alvorlig smertefuld sygdom, hvor der ingen helbredelse er mulig.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Aktiv dødshjælp og hvem skal bestemme.