Den dyre el! Den dyre el!
https://www.dr.dk/nyheder/penge/regeringen-vil-kraeve-ekstraskat-af-energiselskaber-milliardbeloeb-men-stenrige
Det overliggende link er på nær nogle dage 1 år gammelt.
Hvad er der sket siden? INTET!
Citat fra artiklen.
Det var faktisk den nye regerings plan, at mellemhandlerne skulle være en del af loven. Det er dog ikke lykkedes at lave en 'model i forhold til mellemhandlerne, som vi kan anvende på nuværende tidspunkt', fortæller skatteminister Jeppe Bruus (S).
- Vi arbejder videre på at lave den model, så man kan få dem inkluderet fremover, siger Jeppe Bruus.
Hvorfor kan man ikke bare inkludere mellemhandlerne fra dansk side?
- Vi kan godt gøre det i EU-forordningen, men vi har ikke en model, der kan implementere det, og derfor arbejder vi videre på det, siger skatteministeren. jvf. Dr.dk
Hmm, tja, ....?
Altså igen, igen en håbløs udsigt for almindelige borgere at se frem til.
Man har brugt en dekade for at få et nyt ejendomsvurderings system op at køre, som har kostet borgerne mere end 4 milliarder, og som IKKE fungerer.
Så, hvordan skal man finde en 'model', som får mellemhandlere af el til at kunne indenfor den næste dekade til at fungere?
Noget er galt, uden tvivl.
Varme, gas, biler, computere, vores mobiler er m.m, rent faktisk alt er afhængig af el.
Tænk lidt over det. ................
Når du har tænkt lidt, hvad mener du så ?
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 55 Svar: 613
På Fyn og f.eks Langeland leverer "Vores elnet" strømmen til Energi Fyn, som videresælger strømmen til os forbrugere (ca. 215.000 husstande) - (Energi Fyn er forbrugerejet af alle os forbrugere)
Sjovt nok ejer Energi Fyn "Vores Elnet"
Men selvom du bor på Fyn, kan du godt få strømmen gennem f.eks OK - Norlys og hvad de ellers hedder, så skal de bare købe strømmen hos "Vores Elnet" og nu bliver det bøvlet, for dem som køber strømmen hos "Vores Elnet" skal afregne gennem Energi Fyn, da det er dem der står for regnskaberne.
Øhh, den er sgu svær den her, uhyggeligt svært på skrift at forklare (for mig)
Men jeg vil anbefale jer, at købe jeres strøm hos et af de gamle forbruger ejede selskaber, alle andre er bare endnu flere mellemhandlere, og ALLE skal tjene på det.
Der er også stor forskel på abonnement priser, ofte tager mellemhandlerne sig ekstra godt betalt, det fremgår jo ikke på Elprisen - selv giver jeg 15 kr. i abonnement om måneden til Energi Fyn - nogle tager fra 29 kr. og opefter.
Undskyld, at jeg ikke kan forklare bedre, men I er velkommen til at spørge indtil enkelt dele
Den dyre el!