{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

hvor meget vægt? {{forumTopicSubject}}

hej jeg har trænet lidt useriøst styrketræning i lidt under et år, men det er her på det sidste blevet mere seriøst med flere træningspas om ugen men har altid bare "sjuset" mig frem til hvor meget vægt og hvor mange gentagelser så ville høre om der ikke er nogen af jer der kunne komme med lidt råd omkring netop dette? det gælder især i øvelser som fri og låst bænkpres og fri vægte (16år ca. 180 cm omkring 60 kg. og træner taekwondo)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget vægt?
  • #1   14. sep 2008 "det gælder især i øvelser som fri og låst bænkpres og fri vægte"

• #2   14. sep 2008 http://www.getbig.dk/article.php?id=1&3_måneders_komplet_program

Det her er et rigtig godt program som jeg godt kan anbefale.

• #3   14. sep 2008 nårh okay jeg er bare ikke så god til at forklare hehe ved låst bænkpres mener jeg den der er i et stativ der gør at man ik kan tabe den ned over sig og at man ikke ska sørge for at holde den i balance..
    Dolle R
    kan du anbefale nogen øvelser i de kategorier som ville passe godt til mig?

• #4   14. sep 2008 Daniel N
    takker

• #5   14. sep 2008 okay tak kan du sige ca. hvor meget vægt jeg ska bruge?

• #6   14. sep 2008 Hvor meget vægt, ved du jo kun selv. Det duer jo ikke at sige 100kg i fri bænk, hvis du ikke kan løfte mere end 60. Prøv dig frem.
    Programmet som jeg linkede til, er et hvor du kører max. Dvs. ved øvelserne står der eksempelvis 10, 8, 6, 4 gentagelser. Det betyder at du kører max vægt. Altså, du tager så meget vægt på at du lige akkurat kan køre 8 gentagelser. Kan du tage flere har du for lidt på. Som regel er det program bedst hvis du træner med en, da du kan køre død og så er det ikke sjovt at ligge med 110kg ovenpå dig selv.

Stativ kan jeg ikke anbefale, da du ikke får trænet de små balancemuskler. Start med mindre vægt i fri bryst hvis det er fordi du kan tage mere i stativ. (det kan man som regel, da de små balancemuskler ikke arbejder i stativet.)

• Morten O
    Morten O Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 12
    #7   14. sep 2008 der er jo ingen der kan fortælle dig hvor meget vægt du skal have på det er sgu kun dig selv der kan føle dig frem til det...

• #8   14. sep 2008 okay takker smiley

• #9   14. sep 2008 lige en sidste ting hvad er bedst lav vægt mange gentagelser eller høj vægt og så ikke så mange gentagelser her i starten?

• #10   14. sep 2008 lige en sidste ting hvad er bedst lav vægt mange gentagelser eller høj vægt og så ikke så mange gentagelser her i starten?

• #11   14. sep 2008 ok. Så kan jeg ikke generalisere. Jeg har det omvendt.

• #12   14. sep 2008 Hvis du vil være stor med store muskler, er det høj vægt med få gentagelser. Vil du ha lange slanke muskler, er det lav vægt med mange gentagelser. Programmet jeg linkede til, kombinere de to.

Kommentér på:
hvor meget vægt?

Annonce