4.566 visninger
|
Oprettet:
kontaktlinser på min lillebror. {{forumTopicSubject}}
min lillebror er begyndt at bruge kontaktlinser. her til aften skal han tage dem ud, men i det ene øjen kan han ikke få den ud. han prøver og prøver men kan ikke få noget ud. Hvis han havde en kontaktlinse i, ville man så ikke kunne se en form for kant, eller ville den gå i et med øjet, evt. nogen råd til hvordan han kan få den ud?
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 174
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 657
men jeg har også prøvet flere gange at der ikke har været noget jeg kunne tage ud
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 174
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 66 Svar: 801
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.596
Så længe øjet er irriteret , så får i den næppe frem. Lad den være, og så skal den nok komme frem.
okt 2007
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 390
feb 2008
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 10 Svar: 362
Havde selv kontaktlinser i flere år, der sad forkert. Troede dengang kun der var et mål. Men er da blevet klogere. Har ikke de problemer mere, efter jeg fik nogen som passede.
Vil dog mene at han burde ku mærke hvis de manglede - om ikk andet, så se det vel... Så er synes jo sløret, hvis den er væk fra pupillen...
feb 2008
feb 2008
feb 2008
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 61 Svar: 1.902
Men hvis han har svært ved at tage dem ud og sætte dem i, så gør som mig, jeg har månedslinser, de skal skiftes en gang om måneden... dem må jeg sove med! Så er jeg fri for et bøvl med at sætte dem i om morgenen, og tage dem ud om aftenen...
aug 2007
dec 2008
dec 2008
aug 2007
dec 2008
Har du ikke også prøvet at falde i søvn og når du vågner, skal man lige vente lidt med at rykke til linserne, fordi de sidder fast indtil øjnene lige har fået væddet sig selv igen... Rykker du hårdt nok til linser, river du hul på hornhinden. Der gik en uge før jeg kunne ha linser i igen - øjet gør sindsygt ondt, man får jag i det hele tiden og det bliver YDERST lysfølsomt...
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
Jeg har haft linser nu i 20 år, så jeg mener da, at jeg re rimelig rutineret.
Der er nogle simple grundregler, som ALTID skal følges.
Den første er renlighed. Hænderne skal ALTID være nyvaskede, når man roder med linserne.
Den anden er, at linserne skal UD, hvis der er irritation.
Linser kan ikke komme om bag øjet, men de kan rulle sig sammen/folde sig, så de ikke er til at finde. Kig ned, for den manglende linse sidder næsten altid i toppen af øjet.
Alle har en bestemt teknik til at sætte dem i, så brug den der passer dig bedst.
Det kan være meget svært, at få linserne ud, hvis man lige har været i bad, så vent lidt, eller tør dig grundigt lige omkring øjet.
Jeg har i alle 20 år, været kunde hos Synoptik.
Jeg har i mange år brugt OneDay AcuVue og nu deres eget mærke iWear Basic.
AcuVue er de suverænt bedste (men dyreste) jeg har brugt.
Jeg har forsøgt mig med andre linser, og andre forhandlere, men der har ikke været andre, som virkede for mig. Dermed ikke være sagt, at Synoptik har de bedste linser, men at de har de eneste som passer til mig. Jeg forsøgte mig sidste år, med flere modeller, men fandt ikke nogen andre som virkede. Derfor, hvis du ikke er 100 % tilfreds med dine linser, så bliv ved med at lede, til du finder dem der passer. Når du har de rigtige linser, er brugen af dem ikke noget du lægger mærke til, og sådan skal det være!
mar 2007
Der er relativt meget plads rundt om øjet, og linsen kan hvis den feks folder godt komme til at ligge sådan et sted.
mar 2007
Som du kan se skriver de at den kan "forskubbe sig". Men hvor er det så lige den forskubbe sig hen, hvis ikke det er bag øjet? Naturligvis er det bag øjet, det er bare ikke 180 grader den flytter sig, men som jeg skrev, uden for det område man kan se, eller få fat i. Det kan feks være bag øjenlåget (altså op af)
kontaktlinser på min lillebror.