{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Protein pulver hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har nu trænet i 3 måneder og synes selv jeg er ved at have meget godt styr på det jeg træner 2i1 splits program

bryst triceps biceps mandag
ryg skulder ben tirsdag
også bare det samme igen torsdag fredag jeg tager et scoop protein pulver efter hver træning. Mit spørgsmål er så om jeg burde begynde at tage mere evt. noget Kasein proteinpulver inden jeg skal sove grunden til jeg ind til videre ikke har taget mere er fordi jeg ikke vil blive sådan tyg selvom jeg er meget spinkel bygget (175høj 56kg)

skal jeg tage 2 scoop efter træning eller hvad siger i baboom.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Protein pulver hvor meget?
  • #1   17. apr 2011 spis noget mere mad og æd det her som tilskud.
    http://www.gymnordic.com/product/show/369-dymatize-super-mass-gainer-5-44kg

hvis du er bange for at tage på, så har du intet forstand på styrke/bodybuilding.

• #2   17. apr 2011 30 gram pulver til ½ liter væske 3 gange dagligt.

Tager mit med morgenmad, så bliver der hældt havregryn og rosiner i

½ time før træning

også lige efter træning med 2 gram kreatin i

• #3   17. apr 2011 *BAZMAN jeg bliver da først tyk vis jeg spiser det der?

jeg vil selvfølgelig gerne tage på bare ikke fedt men muskler

*SNASK: overvejer også stærkt at starte på kreatin noget du kan anbefale? gerne billigt smiley

• #4   17. apr 2011 bruger det fra bodylap..

Også hænger pris og kvalitet sammen.....

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 35
    #5   17. apr 2011 Nu kunne jeg forestille mig BlackIce også vil kommentere her i modvægt til mine postulater - MEN

Vil kort ridse et par punkter op:

1) For at du kan tage på, skal du være i kalorieoverskud. Det vil sige du skal indtage mere energi end du forbrænder. Gør du ikke det, vil du ikke tage på. Så er det lige meget om du æder 500 gram proteinpulver om dagen, så vil du ikke tage 1 gram muskel på, hvis du ikke er i kalorieoverskud.

2) Du skal ca stile efter 2 gram protien per kg kropsvægt per dag. Det vil sige at du ca skal have 110 gram protein om dagen. Det er protein fra din egen kost, inklusive det du evt tilfører fra proteinpulver. Et regnestykke kan fx være:
    200 gram rugbrød - 16 gram protein
    1 L mælk 35 gram - -
    200 gram kylling 44 gram - -
    osv osv

Med din vægt er det relativt let at få proteinbehovet dækket via kosten, MEN når man snakker protein, har BA også en betydning. BA står for Bio Availability, og siger noget om hvor hurtigt din proteinkilde bliver optaget. Proteinpulver er typisk lavet på valle koncentrat, som har en meget høj BA værdi. Spiser du fx kylling efter træning vil der gå mange timer inden aminosyrer / proteinen bliver tilgængelig for dine muskler, mens at når du spise valle koncentrat, så er det et spørgsmål om minutter.

En anden fyr har linket til et GAINER produkt længere oppe i dette indlæg. Gainer vil jeg IKKE anbefale. Det er ikke designet til at du skal tage kvalitetsmasse på, og specielt et sådant amerikansk mærke har duelukkende til hensigt at skabe profit. Med et proteinindhold på kun 15 % og resten består af maltodextriner, så vil du få meget mere for pengene ved at købe rent proteinpulver og så selv tilsætte nogen kulhydrater ved siden af.

• #6   17. apr 2011 tommy.
    jeg har haft stor succes med den gainer der.

• #7   17. apr 2011 tommy* ja vidste godt det der med at noget bliver optaget hurtigere ind andet jeg spiser også en banan efter træning eller et æble da der jo også er kulhydrater i det. men orker dog ikke til at skulle veje alt min mad ogsådan men jeg spiser sådan moderat sundt. men forstår bare ikke dem der siger jeg skal drikke 3 scoop om dagen det svare jo til 70g protein ja selvfølgelig det kan man jo godt men jeg spiser jo også mad ?

• #8   17. apr 2011 bazman* så lige dine billeder sindsyg mave du har dig der hvad træner du for at træne mave.

• #9   17. apr 2011 er ikke desideret bange for det men vil bare ikke blive tyg men stor og markeret smiley synes ikke det at være sådan en stor brian hvor man ikke er markeret.

• #10   17. apr 2011 er ikke desideret bange for det men vil bare ikke blive tyg men stor og markeret smiley synes ikke det at være sådan en stor brian hvor man ikke er markeret.

• #11   17. apr 2011 *niels: min tankegang har bare hele tiden gået på at vis jeg spiste mere så ville det bare sætte sig som "fedt" i stedet for at blive omdannet til muskelmasse fordi at jeg spiste for meget vis du kan følge min tankegang.

• #12   17. apr 2011 kan jeg ikke bare lade være med at gå i kalorieunderskud det er vel det samme ? vis jeg lader være med at være i kalorie overskud og så underskud? :

• #13   17. apr 2011 når ja okay men vis man træner og ikke er i kalorieoverskud så bliver man vel bare meget markeret ikke?

• #14   17. apr 2011 ja men vis du ikke er i kalorieoverskud så for du jo en lav fedtprocent også bliver du markeret altså det samme smiley men ja okay

• #15   17. apr 2011 nej det er rigtigt nok smiley men jeg har nu fået lidt masse og vil så spise mere ind jeg allerede gør mit ligevægts indtag er 2200 kalorier om dagen synes allerede det er meget så vil prøve at få indtaget 2300 kalorier om dagen.

• #16   17. apr 2011 ved jeg ikke nok bare en kontrol ting eller hvad man kalder det ligesom folk der har anoreksi.

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    mar 2011

#17   18. apr 2011 Hvis du skal have en ærlig chance for at tage på,og du vejer 56 kg pt, så vil jeg mene du skal have mindst 45 kcal per kg kropsvægt per dag - hvilket giver godt 2500 kcal. Ellers vil du som alle andre med din indstilling INGEN resultater opnå der er værd at bemærke.

• #18   20. apr 2011 jamen jeg går også efter 2500kr kalorier om dagen (cirka) fordi synes det er meget svært at vide hvormange kalorier man spiser når man går på den nærmeste kebab eller vis man spiser ude dog vis jeg spiser hjemme orker jeg hellere ikke at skulle tælle kalorier.

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    mar 2011

#19   20. apr 2011 "orker ikke" Så i bund og grund handler det om at du gerne vil have større muskler med lav fedtprocent - men du ORKER ikke at gøre hvad der skal til?

• #20   20. apr 2011 gider bare ikke til at tælle hvor mange kalorier jeg spiser hverdag. prøver bare at spise en del.

• #21   20. apr 2011 men vedr. kosttilskud har du så nogle råd til hvad jeg burde købe jeg har protein pulver

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    mar 2011

#22   22. apr 2011 Proteinpulver, kreatin, fiskeolie og multivitaminer..

Fiskeolie scorer du det billigste ved at gå i NETTO og købe dem der koster 18 kroner. Der er op mod 50 forskellige mærker af fiskeolie markedsført i DK, som koster alt fra 18 til 269 kroner for ca samme mængde. Det er et spørgsmål om ren markedsføring, og ikke om kvalitet. Jeg har lidt insiderviden. 75 % af mærkerne bliver "Private labelled" på samme fabrik i DK.

Jeg har selv en god aftale med www.nemhelse.dk og derfor vil jeg selvfølgelig altid anbefale at du køber dine kosttilskud der, da de har nogen af landets bedste priser. Genial kunderådgivning - du ringer bare, og gode kosttilskud med et relativt bredt udvalg.
    Men ellers er der bodylab, getbig, gymgrossiten osv osv hvor du også kan købe kosttilskud.

Men HUSK at dine kosttilskud er og bliver et TILSKUD - det vil sige, at du skal spise en god og afbalanceret diæt samtidig for at få gode resultater - og så skal der hård træning til .

• #23   22. apr 2011 Tommy S* har fiskeolie proteinpulver multivitaminer og har lige bestilt Kreatin på getbig.

<(") &* så hvad er dit råd at jeg ikke er i kalorieoverskud eller hvad?

• #24   22. apr 2011 hvad er de rigtige kilder?

• #25   22. apr 2011 rasmus: gå til fodbold i stedet for, du forstår intet om styrketræning.

• #26   22. apr 2011 nej det jo derfor jeg skriver herinde for at få noget mere viden. men det i siger er at vis jeg bare for indtaget 2500kr kalorier om dagen så vil jeg bliver større rent muskel mæssigt men også fedt mæssigt eller hvad jeg forstår jer ikke helt synes i kommer med forskellige udmeldinger.

men BAZMAN* da du startede med at styrketræne hvad gjorde du så?

• #27   22. apr 2011 træn og æd

• #28   22. apr 2011 ja okay men hvormange gange om ugen træner og spiser du lige meget de dage du træner og de dage du ikke træner?

• #29   22. apr 2011 træner 6 dage om ugen.
    ja det gør jeg, men jeg prøver generalt bare, at få så meget mad ned som muligt.

• #30   22. apr 2011 bazman* følger du en kostplan eller? jeg træner 4 gange om ugen skal jeg spise lige meget de dage hvor jeg træner og de dage hvor jeg ikke træner?

• #31   22. apr 2011 bruger ikke kostplan.
    ja gør det.

• #32   22. apr 2011 okay men er der noget du drikker hverdag ligesom en protein shake lige inden senge tid og efter træning eller lign?

• #33   22. apr 2011 tager 3 gainer shakes om dagen.

• #34   22. apr 2011 med mælk eller vand? eller sammen med havregryn og lign?

• #35   22. apr 2011 vand. er ikke en kælling jo.

• #36   22. apr 2011 nånå smiley okay hvormange kalorier for du så indtaget om dagen og hvor mange er der i hver af de der shakes?

• #37   23. apr 2011 tror der er meget mere ind 150 kalorier i vis det er gainer shakes.

• #38   23. apr 2011 der er ca 950kcal i den shake jeg tager.

• #39   23. apr 2011 det jo fordi det er weight gainer der er sindsyg mange kalorier i smiley

• #40   23. apr 2011 ved ikke hvormange gram de 900 kalorier er taget udaf men han drikker 3 om dagen.

Kommentér på:
Protein pulver hvor meget?

Annonce