Styrketræning - fedt og/eller protein? Styrketræning - fedt og/eller protein?
Hej. Jeg har nu styrketrænet i ca. en måneds tid. Men kom til at snakke med min kæreste (som også styrketræner, og tager protein pulver osv.) om hvad der er bedst - skal det være med eller uden indtagelse af "kunstige" proteiner?
Jeg synes selv jeg vejer for meget og derfor styketræner jeg da jeg ved at hvis jeg taber mig kun ved at cykle, løbe osv. så skal jeg også stramme op diverse steder bagefter alligevel, så derfor styrketræner jeg (og så synes jeg også det ser lidt bedre ud )
Når, men så er mit spørgsmål - nu når jeg har noget fedt "at tage fra" skal man så også tage proteiner. For læste på et tidspunkt en artikel at hvis man ikke fik nok proteiner (de der 1,5-2 g. pr kg.) så var det ligemeget med at styrketræne? Men min kæreste siger at de IKKE er sådan, men at der bare går længere tid? Så er lidt forvirret :b
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 111
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.588
Den fedtmasse du allerede har, bliver ikke genbrugt til muskler m.m
Det kan kun forsvinde ved at du ligger i kalorie underskud. Dvs dit protein behov ændrer sig ikke fordi du har noget overflødigt fedt.
Hvor vidt at du har brug for at supplere op med protein eller ej, afhænger af om du får dit behov dækket. 2gram pr dag pr kilo du vejer er næppe aktuelt for ret mange, og slet ikke for dig.
Spiser du protein holdigt, og kulhydrat fattigt, så er det sandsynligvis tilstrækkeligt
dec 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 481
Men læste som sagt den der artikel, tror det var inde på maxim - og endda en artikel som var henvendt til piger som vil starte på styrketræning og der stod man skulle have 1,5-2 g. protein pr. kropsvægt, men synes også selv det lød/lyder af RIGTIG meget? Og hvis man kigger på sådan en proteinpulver er der jo også forholdsvis mange kalorier i, og dét er jo heller ikke min plan at skulle indtage endnu flere af dem?
Men vil det så sige, at hvis jeg fortsætter min træning nu (træner ca. 4 gange om ugen), så vil der nok skulle ske noget uden alle mulige tilskud?
jan 2007
Og ja hvis du træner 4 gange i ugen, så kommer det af sig selv. Men løb, cykel og så styrketræn for at stramme op. Spørg evt i dit center.
mar 2007
MEN, husk nu at alt det protein du indtager i din kost skal trækkes fra dette. Ligeledes er træning jo ikke bare træning. Der er naturligvis forskel på at være mand og træne tung styrketræning/løft 3-4-5 gange om ugen, og så være pige der dyrker lidt "fitness" 3-4 gange om ugen.
Husk dog på, at det kræver kalorie overskud at tage muskel masse på, og kalorie underskud at tabe fedt masse
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.654
du er en pige og skal slet ikke have ret mange proteiner, kød mætter så rimelig godt, og du skal sgu ikke tage en artikel fra Motiononline eller hvor du har set den for gode ord.
maj 2011
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 569
men det skal altså være hårdt og ikke som man ser mange piger som laaaangt fra rammer den sidste rep...
dec 2008
Så vil mene jeg træner så godt som jeg nu kan. Ellers kan jeg heller ikke se nogen grund til at tage derned hvis man løfter en håndvægt en gang og så går hjem? :-b
jan 2007
dec 2008
Men kan godt se fremskridt ikke så meget på udseendet men mere at jeg kan løfte mere i fht. da jeg startede
maj 2011
men hvis du får hjælp på de sidste så er det så hårdt som det kan blive...
men følg din kærestes program, da der forhåbentligt er en masse compound øvelser som virkelig kan hjælpe på både forbrændingen og muskelmasse
en pige der squatter på regelmæssigt basis kan få et par baller af stål og virkelig pæne ben ;P
dec 2008
For synes selv jeg har rigtig store lår og RIGTIG bredde lægge (kan sgu ikke finde nogle i træningscenteret som har så bredde lægge som mig, hverken mand eller dame?!), hvilket er et stort problem for mig :-s Så glæder mig bare til at de begynder at få en anden form!
Men du har ret, dem i min alder er dernede 1-2 gange om ugen og så løfter de i et kvarter og går igen? Så jeg er ret tilfreds med mig selv
maj 2011
dec 2008
Så må se hvordan det ser ud om et halvt års tid
apr 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 142
Kombiner dit styrketræning med noget cardio træning.
Eller begynd og dyrk crossfit.
Peace
dec 2008
apr 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 142
dec 2008
Men leder efter nogle hvor skiverne bliver holdt fast med sådan en slags pind man skruer med (de har dem vidst i det fleste træningscentre?)
dec 2008
mar 2007
Desværre er more or less samtlige af de håndvægte man selv sætter sammen noget bras. Det går fra hinanden , og bliver aldrig rigtig godt.
Vi har et gammelt sæt af dem du taler om, og det er noget juks (-:
dec 2008
Men synes i hvert fald at dem med møtrik skal man hele tiden skrue på hver gang man har lavet bare et løft? Og så prøvede jeg den anden som jeg snakker om for noget tid siden, og der synes jeg da ikke den "gik fra hinanden"?
mar 2007
dec 2008
Styrketræning - fedt og/eller protein?