Vægttab {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen, jeg er en 22 årig pige som endelig har taget sig sammen for alvor til at forsøge at tabe de overflødige kilo og føle sig lidt sundere. Har prøvet alle mulige diæter men aldrig helhjertet sat mig ind i det, så nu har jeg taget mig sammen! Jeg er 178 cm høj, vejer 105 kilo og målet er at tabe 25 kilo inden d. 1. august 2013. Så hvis jeg kan tabe mig 3-4 kilo pr måned vil det være fedt. Jeg har siden nytår tabt mig 1 kilo, men vil gerne høre om der muligvis er nogen der vil hjælpe mig igang, og fortælle mig hvordan man holder sig motiveret til at nå sine mål, da jeg altid giver op 3 måneder senere. Hvad med kost osv. Jeg er på SU, så synes det er lidt svært at skulle købe sundt ind med masser af grøntsager. Alle råd modtages med kyshånd.
På forhånd tak
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.585
dec 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 481
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 437
Jeg begyndte a tabe mig stille og roligt da jeg blev alene med min datter, for så skulle jeg jo pludselig til a bevæge mig mer end jeg plejede da jeg ikke har nogen bil hvilket han havde.
Da jeg så flyttede begyndte jeg a cykle på job (28 km hver dag), det gjorde a min vægten begyndte a gå meget ned.
Jeg gider personligt ikke alt det der med a man skal droppe alt muligt osv. Jeg spiser både kartofler, ris, pasta, slik osv osv. men spiser bare mindre af det end før.
Appen Shapeup syntes jeg også er rigtig god da den kan fortælle dig hvor mange kcal osv du må spise på en dag.
Så kan jeg også anbefale dig a måle dig på arme, ben, mave, talje osv. For på et tidspunkt vil din vægt gå i stå, men du kan så se resultat på dine kropsmål
Så ja træning/motion og sund fornuft når det omhandler kost, det er vejen frem og self en potion god tålmodighed
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 59 Svar: 1.101
Der er en gruppe på facebook, hvor folk er på Dukan-kuren og det er nogle flotte vægttab mange har
https://www.facebook.com/groups/402510929779271/
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 76
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 23 Svar: 194
Når du når til et punkt hvor dit vægttab går i stå er det vigtigt at du begynder med at dyrke mere motion så din forbrænding starter. Når man går på "kur" (vil helst bruge ordet livsstilsomlægning) vender din krop sig til at du spiser mindre og den går i en form for dvale (lidt ligesom kroppen gør under hungersnød). Så forbrænder den mindre og så vil dit vægttab også stoppe.
Mht. motivationen skal du tage små skridt. Hvis du ved at du har nemt ved at falde i så skal du vælge at lave om på nogle af dine vaner til at starte med. Motivationen falder fordi man prøver at lave om på alle sine vaner på en gang.
Du skal være velkommen til t melde dig ind i min gruppe eller skrive til mig privat. Jeg kan både hjælpe dig med kostplan, råd og motivation når du har brug for det. Jeg er under uddannelse til BA Ernæring og sundhed.
hilsen Jeanette
nov 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 49
2: æggekage (æggehvider, tomater, rød pepper)
3: 200 g. grønt, 1 skive rugbrød, 100 g. kylling
4: evt. banan
5: 250 g. grøntsager, alm aftensmad (ca. 200 g. kød, evt. 100 g. fuldkorns ris/pasta)
6: 1 stk frugt / 150 g. grøntsager
prøv det her håber du kan bruge det til lidt..!
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
CKH: den har jeg godt hørt om, men den fungerer godt for dem der lige skal tabe sig omkring de 10 kilo. Så tror ikke den er noget for mig.
Anders: Desværre ikke, ender med at få spist alt for mange tomme kalorier i form af hvid pasta og toast med ost da det er billigere end grøntsager og frugt.
Hej Jeanette, det er nemlig det jeg har fået at vide man bør gøre.. jeg er meget dårlig til at huske at spise morgenmad, så på det punkt får jeg ikke noget ud af at droppe morgenmaden.. Det jeg pt. er begyndt at gøre, er at jeg får noget havregryn med få stykker rosiner og sukkerfri protein pulver og ti mandler. I løbet af dagen får jeg en knækbrød med magert pålæg og frugt, når jeg kommer hjem igen får jeg et stykke rugbrød med magert pålæg og til aftensmad får jeg en stor salat med noget kyllingebryst. Så får jeg trænet en halv time på crossmaskinen og en halv time styrketræning med et program fra min kæreste. Ved ikke om jeg er for hård i min kostomlægning, men har ikke følt jeg har været sulten denne uge. Jeg melder mig lige ind i gruppen, tusind tak!
jan 2013
jan 2013
Hvornår spiser man så hvis man vælger at skippe morgenmaden?
aug 2008
Om ikke andet, så er der massere af gode opskrifter, som ikke er fyld med fedt i hvert fald.
aug 2008
Så er dukan-kuren, så vidt jeg ved uden kulhydrater, og baseret på massere af proteiner og grønsager
jan 2013
gas*: Tjekker lige din hjemmeside ud, tror min kæreste vil være interesseret
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 216
Dit valg vil du ikke fortryde, held og lykke med det.
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 437
Og jeg tar ekstra tøj med på job og så vasker jeg mig ude på toilettet samt skifter tøj og når jeg så kommer hjem så går jeg i bad.
Hvis ik du vil når du er i skole så kunne du jo gøre det når du kommer hjem.
Man blir jo nød til a ofre sig hvis man vil af med de dumme kg.
Alle de der åndsvage kure DROP dem, man køre død i det på et eller andet tidspunkt og ender med a ta det meste på igen hvis ik det hele
Ellers ja så ændre din kost. Du ved jo inderst inde godt selv hvadder er sundt og hvad der ikke er
jan 2013
Måske når vejret bliver bedre kan jeg overveje det. Det hele er bare op ad bakke og tør bare ikke når jeg er i så dårlig form. Men jo, du har ret.
Ja, har jeg indset Hver gang jeg har tabt mig har jeg bare taget endnu mere på igen, er træt af den her yoyo effekt.
Thomas: Ved ikke helt om jeg har råd, men det kunne være en idé
Vægttab