Motion, hvordan kommer man igang? Motion, hvordan kommer man igang?
Ja ligesom en million andre danskere ved man alt om hvad der skal til, for at smide de overflødige kilo. Man får det bare ikke lige gjort.
personligt har jeg ændret kost vaner, og sænket mit forbrug af alkohol til meget lidt. Men jeg må tilstå, at jeg vil ikke sætte alt hysterisk over styr og slet ikke nyde go mad og et glas i ny og Næ, det er jeg for stor en madelsker til, ikke mængde mæssigt, men mere oplevelses mæssigt. En ulykke på motorcykel gjorde dog ikke sagen bedre, 2 måneder uden at kunne foretage sig noget videre, pynter Ingen steder.
Ergo, så man jo ty til andre metoder, som bestemt os til være godt for krop og sjæl
Men det er bare lige det der med at få startet op. Løb er udelukket, grundet skade i knæ fra at falde i en smøregrav, samt ulykken på mc.
Så nu mangler jeg inspiration til at få losset mig hårdt i røven og komme i gang
Hvordan har i fået startet op?
apr 2009
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 605
Flot Kristian det skal nok hjælpe!
Nicholai P: Tjek den her kanal, de kan være en god måde at komme i gang på.
https://www.youtube.com/user/sixpackshortcuts/search?query=beginner
apr 2009
apr 2009
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 26 Svar: 188
Husk det var ikke med hvad, men hvordan man fik sig selv motiveret og sat i gang
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 83 Svar: 1.066
Sæt det et mål for, et realistisk et og gør det her efter til din hverdag at træne efter det. start stille og roligt ud ellers er der stor risiko for du går død i det.
Kan dit knæ klare at cykle?
Bliv ved med at udfordre dig selv!
feb 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
Det kommer meget an på hvordan du er som person. Det er uehldigt med dine skader, men først og fremmest skal du finde ud af hvilken form for sport du synes er sjovt.
Jeg tror personlig ikke på den ugentlige løbetur gavner for nogen hvis folk synes det er røvsygt. Så hvis du synes svømning er sjovt er det her du skal gøre en indsats. Ellers skal du gøre op med dig selv om du kan klare det alene eller du skla have nogle at følges med. Det kan være gåture hvor du går ture med nogle venner. Svømning hvor du starter på et hold osv.
okt 2007
Svømning synes jeg faktisk er sjovt, og det er generelt godt for kroppen. Men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at vise mig så offentligt på den måde som en svømmehal eller lignende kræver.
Jeg har et kælderrum som jeg har tænkt på at smide en cykel ned i. Så er der jo ingen undskyldning for dårligt vejr osv.
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 36
Jeg ved ikke om det er gratis træning i feb i de andre klubber men her er et link du altid kan kigge på: (link fjernet)
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 390
Men hvad med at gå op af bakker og trapper, kan dine knæ holde til det?
okt 2007
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 272
Hvad vil du igang med og træne?
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 232
Når du først begynder at spise sundt, får du mere energi og du vil kunne se din krop begynder at ændrer sig. Mere vil jo som bekendt have mere, og for at din krop skal forvandle sig hurtigere, så skal der motion til. I starten så lad det blot være 30 minutters konditionstræning, det kan være cykling, en gå tur eller lignende. Hurtigt vil du se forandringer, og derved vil du få endnu mere motivation og blod på tanden.
Du skal bare i gang, tænk på hvorfor du vil i gang, også tænk på det hver gang du har lyst til at spise usundt eller droppe træningen.
okt 2007
feb 2008
Denne side er i øvrigt fortrinlig til at udregne ligevægtsindtag, så du har noget at gå ud fra mht. hvor mange kalorier du skal indtage, samt hvor mange gram fedt, protein og kulhydrater du skal have. Det er altid nemmere når man har klare retningslinjer.
okt 2007
Da det var værst for mange år siden:
morgenmad 2-3 stykker rugbrød/franskbrød
Formiddag og middag på arbejde, sammenlagt 8-9 hele stykker rugbrød, alt med smør på
Eftermiddag, muffin og sodavand, eller drikke yoghurt
Efter job, 2-3 stykker brød
3 store portioner aftensmad
En hel pizza om aftenen, og et par stykker brød til at sove på.
Alt sammen med jævnlig bajere til.
Som det er nu:
Havregryn med meget lidt sukker til morgenmad
4 stykker brød uden smør til formiddag og middag
2 små portioner aftensmad
2-3 stykker frugt fordelt som mellemmåltid
Og ingen bajere i hverdagene.
Så er der selvfølgelig undtagelserne, og når kæresten synes at det kunne være så hyggeligt med alverdens skrammel. Jeg mangler det ikke, men står det på bordet, bliver det ryddet.
Så en smule har jeg lagt mit liv om de seneste mange år.
I øjeblikket kan jeg holde vægten plus minus 1-2 kilo, så det er motion der skal til.
okt 2007
Min kropsbygning gør at jeg aldrig kommer til at passe ind i et skema.
Men ja, jeg har leget med et dansk program der kunne lidt det samme, og det giver selvfølgelig en vejviser.
Mit liv skal ikke blive en hysterisk slankekur, men et liv jeg kan leve med at leve. Og derfor skal motionen implementeres.
okt 2007
Det er med de bedste tanker du skriver dette. Men der kommer til at gå mindst 10kilo før jeg kunne finde på det.
feb 2008
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 1.847
Samt melde dig ind i et center (og der ser man sq alle størrelser, og personligt syntes jeg det er fedt at se de fede svede! Så er de i det mindste igang, og evt høre en af de ansatte omkring et skema med gode øvelser.
Og hvad man ellers gør for at komme igang? - Man sparker sig selv hårdt i røven og siger ordret - NU TAGER DU DIG FANDME SAMMEN!
Fuldstændigt det samme som junkier, hashomaner, rygere, og alle andre der har et problem med sig selv.
Du kan fandme godt! Og du ikke den eneste som tænker som du, men op dig selv, kig dig i øjnene, og jeg lover. Når først de første 5-10 er smidt får du blod på tanden!
Og drop det usunde, men kør en mere ren kost (du behøver ikke være/blive fanatisk), og så er du et godt skridt videre. Og 5:2 dieten virker! Serious. Men du må ikke forvente resultater på en uge. Kroppen skal omvendes, ændre sin forbrænding og igang, men når bolden ruller, så spiller det.
Go for it!!! All the Way
jan 2011
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 817
Det er ikke sådan det fungerer. Man får ikke en flad mave ved at træne mave, man får en flad mave ved at have lav fedtprocent på kroppen.
@Nicholai P: Hvis du gerne vil tabe dig, så start med at finde ud af hvor mange kalorier du spiser på en normal dag. På nettet kan du finde udregnere til at finde ud af hvor mange kalorier du skal indtage for at forblive på din nuværende vægt, alt efter aktivitetsniveau. Hvis du finder ud af det, skal du sådan set bare skære ned for kalorierne, så vil du automatisk begynde at tabe dig.
Du siger også du ikke vil blive hysterisk omkring det, men for at tabe sig effektivt skal man være lidt påpasselig og nøjeregnende når man skal igang. Hvis du så holder stilen, vil det hele komme til at sidde på rygraden.
Angående dit knæ, hvor slemt står det til? Du siger du ikke kan løbe, men at du godt kan cykle og svømme. Hvad med sådan som squats? Er det noget du er i stand til uden for meget ubehag?
Sidst, men ikke mindst: keep it simple. Sænk kalorieindtaget hvis du vil tabe dig. Lad være med at prøve at følge alle mulige fancy diæter man kan læse om i blade og på internettet. Langt de fleste har enten begrænsede virkninger, manglende evidens for at virke, eller er counter-productive.
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
Motion, hvordan kommer man igang?