501 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Betragtninger Betragtninger

Man vil kun have folk med som kan sidde ned i busser,
Men man laver ikke flere afgange.
Man siger at når man er 40 i en bus så smitter man mere end når man er 30 i en bus.

Man smitter indenfor 2 meter - så jeg ser ingen busser som er 30 meter lang. smiley

Man smitter mindre når man er 999 end når man er 1000.

Man lader folk selv bestemme om man vil i karantæne.

Man lader folk vade ud af lufthavnen hvis de ikke vil følge karantæne regler.

På trods af advarsler lader man elever rejse til Italien som så få dage senere erklære hele Italien i undtagelses tilstand.

Man skriver at der i Danmark er 2200 sengepladser - men ikke om at de 2200 sengepladser er sikret respartorisk hjælp.

Man kan ikke få et kort over hvor de smittede og indlagte er.

Statsministeren har mere travlt med at sikre økonomisk kompensation.

det ligner panik på regerings plan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betragtninger
  • #1   10. mar 2020 ÅH Polysl jeg skulle faktisk til at skrive et indlæg jeg har dog positive ting at skrive om men det bliver jo nok til en gang blandet frugter og ja den med bussen kan jeg kun sige jo mindre der er i bussen jo mindre bliver der smittet - men lad mig lige skrive mit indlæg smiley

• #2   10. mar 2020 En mand i 40erne fra Silkeborg var på en familietur til Østrig. Dernede følte han sig sløj, og havde symptomer som beskrevet om corona.

Han ringede til lægen, der straks svarede, at han ikke var i risikoområde, så det var udelukket at foretage en test.

På vejen hjem, var der flere, der fik symptomer og ringede til deres læge. Alle fik samme besked!

Efter hjemkomsten ringede manden igen til lægen, med samme besked.

Om aftenen kl. 20, blev han ringet op, og blev bedt om at komme til test på Skejby.
    DEN VAR POSITIV.

Nu var Østrig pludselig i risikozonen , da der var en tjener på hotellet, der var smittet.
    Dermed havde familien gået i flere dage, og været smittespredere, selv om de havde gjort alt det rigtige.

Alle havde ønsket, at de var blevet taget alvorligt, og sendt i karantæne straks ved hjemkomsten, så de ikke havde behøvet at være smittespredere.

• #3   11. mar 2020 Busmann - hvor er det dybt godnat smiley - latterligt.

• #4   11. mar 2020 Ja der findes gode læger og dårlige læger og ellers har de for meget at lave og et stort ansvar der giver nogen af dem stress - læger er jo også mennesker smiley

• #5   11. mar 2020 Leon

Du må da indrømme det latterlige i at en smule mindre i busser ikke giver nogen som helst sikkerhed for ikke at blive smittet. Så om man er 30 eller 40 i en bus har statistisk ingen bevis på at folk bliver smittet mindre. Det er hovsa løsninger - som bare luller folk i søvn. Man smitter op til 2 meter - så alt det giver slet ingen mening. Hvordan vil du placere folk mere end 2 meter fra hinanden i en bus?

• #6   11. mar 2020 Det undrer mig at der endnu ikke er indført temperatur screening ved al ind og udrejse som flere andre lande har smiley

• #7   11. mar 2020 # 6

Så vidt jeg har forstået, så kan man godt være smittebærer i et par dage, uden at ha' symptomer, så screeningen kan jo være falsk tryghed, hvis man bare er feberfri?

• #8   11. mar 2020 Madonna

Ja..og man kan være smittebærer uden at have symptomer - det værste er at syge som er blevet raske kan smittes igen.

• #9   11. mar 2020 opbygger man ikke imunforsvar efter en sygeperiode ligesom efter en influenza?

• #10   11. mar 2020 og hvor høj skal temperaturen være for en eventuel smitte, nogen der ved det?

• #11   11. mar 2020 Ingen véd endnu om man bliver immun for corona hvis man har haft den.

Men vira har det jo med at finde 'udveje', de ændrer sig så de kan skjule sig, og påny rase i kroppen. Det gør influenza jo også.

Man skal lade være med at gå i panik, tage sine forholdsregler, tage hensyn til andre, ikke tage på ferie, så kommer vi langt hurtigere igennem det.

• #12   11. mar 2020 Her er en detaljeret oversigt fra John Hopkins Institute.

https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

• #13   11. mar 2020 Tak Cody, fin oversigt...:)

Mon Afrika har så meget styr på den virus?!

Ellers må en safaritur dertil eller en tur til Sydamerika blive de nye rejsemål, for dem der ikke kan vente...

• #14   11. mar 2020 Ja Madonna, men jeg tror smittespredningen hænger sammen med landenes rejseaktivitet og på det område er dele af Afrika nok bagud så man kan vel konkludere at Corona primært rammer velstillede lande med stor rejseaktivitet smiley

• Elias J
    Elias J Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 9 Følgere: 1 Svar: 4
    #15   11. mar 2020 haha

• #16   11. mar 2020 ja cody

De riges lande forbandelse......de må så være meget sunde i de mest fattige lande - hvis teorien skal passe.

• #17   11. mar 2020 Det er simpelthen ufatteligt at indtil i går aftes, har Italienske passager fra netop ramte NordItalien fået lov at bare at vandre ind i DK.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/500-flypassagerer-fra-coronazone-sluppet-loes-i-koebenhavn/8042824

• #18   11. mar 2020 Ikke nødvendigvis Polysl, men fordi de centralafrikanske lande ikke er oplagte turistmål sammenlignet med ex. Italien og Østrig vil de, alt andet lige, ikke være så udsat for for smittekilder udefra smiley

Kommentér på:
Betragtninger

Annonce