{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
303 visninger | Oprettet:

Kokain er ikke mere et Jetset fænomén {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/2023-06-03-behandlingscentre-ser-stigning-i-kokain-ikke-laengere-et-jetset-faenomen

Der er en uhyggelig høj stigning i misbrug af kokain. Det gælder ikke kun unge, men i alle samfundslag.

Det er nemt og meget tilgængeligt at få fat i, uden at man behøver at møde de 'rå typer', som står bag salget. Fra mund til mund metoden, får man bare et nummer at ringe til, og vupti, som en anden fast-food levering har man fast-drugs levering.

Det er virkelig svært at forstå hvorfor så mange overhovedet ønsker at prøve det, når der er så megen information om hvor farligt og nemt det er at blive afhængig af det skidt.

Ikke mindst, véd man ikke hvad dét er blandet med af farlige ting, for at udbyttet bliver højere.

Hvorfor er der overhovedet en lov hvor der står 'til eget forbrug', hvormed man får en bøde?

Der burde være nul-tolerance for besiddelse, høj bøde, eller se 'gitterdøren' indefra i nogle dage.

Narkotika er et verdensproblem, på lige fod med klimaproblemet.

Hvordan kan man gøre mere, end der gøres, for at få stoppet det skidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kokain er ikke mere et Jetset fænomén
  • #2   4. jun 2023 #1 JoJo

    Denne sætning, Det kræves alt sammen en indsats, men det er meget nemmere i forhold til oprydnings arbejde senere i livet. jvf. JoJo, er rigtig god og vigtig.

    Ingen tvivl om at en tidlig indsats fra skolernes side er vigtigt, men endnu vigtigere er forældrenes tidlige indsats.

    De er simpelthen nødt til på en god og kærlig måde, sætte sig ned og tale dette emne igennem, så tidligt som muligt. Omkring de konsekvenser som det kan få for en ung at overhovedet at prøve disse ting.

    Men der er forældre der enten er konfliktsky, ikke specielt kløgtige, eller mener at deres unge selv må finde ud af det, og dér må skolen så tage over.

    Det gør såmænd heller ikke noget, hvis unge lærer at udskamme dem som bruger stoffer. Hvilket nok ikke er særligt pædagoisk sagt, smiley










  • #3   4. jun 2023 Det er forfærdeligt. Øl + 1 Prince er ikke mere moderne, nu skal det være stærke sager, man i værste fald kan dø af. Jeg så forleden en udsendelse, mener det var fra en Natklub i Aalborg, hvor nogen tillader sig at komme det ned i drinks (drugged) flere blev interviewet af Natklubbens personale og kunne ikke rigtig gøre noget ved det, eller også var de bedøvende lige glade, det sidste fik jeg mest indtryk af.

    Og hvad kan man gøre ved det. Der sker ikke en dyt med en slap holdning til den katastrofe situation, det i virkeligheden er. Vil Natklubejeren ikke tage sig af problemet, så må Politiet tage sig af den, start med at lukke den Natklub. Dernæst skulle de sende en hel bunke anonyme indenfor systemet, lad dem købe, handler og gå rundt og ser, hvad der sker, det ville hjælpe gevaldigt på det, og med al den moderne teknik, der findes, så kunne flere steder hurtigt blive spottet.

    Og så er der de allernærmeste til de unge, forældrene, mit indtryk er, at forældrene lukker øjnene, for vi som forældre er bare de første, der kan spotte, hvis vores børn ikke har det godt og gribe ind, men uhaaa, det er problemer, og dem gider vi ikke have, forældre skal ikke være forældre i dag, de skal være venner med deres børn, det er ikke mere noget, der er mere forkert. HJÆLP jeres børn, de har brug for det, men det får de ikke.


  • #5   4. jun 2023 #3 Jetset

    Godt indlæg Jetset, jeg kan ikke være mere enig.

    Man kan måske også spørge; Hvorfor forældre, selvom deres barn er over 18 ikke går på barrikaderne, demonstrerer eller et eller andet?

    For deres barn kan være den næste der tager/eller bliver udsat for drugging i det de drikker, med katastrofale følger.

    Forældre er normalt lynhurtige til at klage, hvis deres barn bliver udsat for et eller andet i skolen, eller til at afvise at deres barn skulle ha' gjort noget forkert i skolen, hvis deres barn skulle få en eller anden sanktion.

    Selvom en ung er over 18 år, ændrer det jo ikke på at forældre altid vil være bekymret for hvordan det går dem.

    Men dét at det flyder med stoffer i nattelivet/klubber, og trods nogle ikke rører det, men kan blive udsat for det alligevel, er grund til at tage det meget alvorligt.

    Da jeg var ung/yngre, var der også mange stoffer, (i 80'erne) men jeg rørte det aldrig, men så hvad det gjorde ved nogle, som havde alle muligheder, men bare ikke kunne stoppe når de først var begyndt.










  • #6   4. jun 2023 Unge mennesker, der deltager i nattelivet, skal ikke have drugged, det skal stoppes. Unge mennesker, der selv anskaffe sig og tager det, skal have en anden slags hjælp. Vi skal finde ud af, hvad grunden er til at de selv tager det. Mit bud er, at det er mode, det er noget man gør i omgangskræsen, og den er dårlig selvskab.

    Forældrene er de nærmeste til at støtte deres børn, men der er alt for mange, der kun ønsker at være venner med deres børn, og den er ude af proportioner. Der er ingen regler og pli i hjemmet ej heller i Folkeskolen, så de unge må selv træffe valg og gøre sig erfaringer og de kan være dyrekøbte.

    Jeg har altid prioriteret at søge mine børns valg af kammerater og venner - det synes jeg, man skylder sine børn.


  • #7   4. jun 2023 #4 Alis

    Aj, Alis, så kører vi igen. Suk!

    Samfundsstruktur, stress, angst, usunde og dårlige livsbetingelser. Hold nu op!

    Du fratager fuldstændigt at de unge også har et ansvar selv, og ikke kan få alt som de vil.






  • #9   4. jun 2023 #8 Alis

    Du er i den gruppe, der er utroligt svær at råbe op, fordi du går ind for at alle problemer kan løses hvis man bare får kontrol over folk. Sådan er virkeligheden ikke.
    jvf. Alis


    Så kan jeg fortælle dig Alis, at du tager helt og adeles fejl!





  • #10   4. jun 2023 Uanset om vi kan lide det eller ej, så handler det også om selvværd og selvtillid. Hvis vi ikke rigtig vokser op med N O G E T, altid får at vide, vi er "stjerner", kan også være det modsatte, så går vi ud i livet, hvor vi selv skal høste vores erfaringer og de kan være dyrekøbte.

    Et godt udgangspunkt er altid at have haft et solidt fundament, hvor vi er blevet "opdraget" på en sund og god stabil måde, hvad vi ikke skulle søge (dårligt selvskab), lærer at sige fra, tro på os selv - det lærer ingen unge mennesker, hvis de kun har forældre, der ønsker at være venner, jeg bliver ved med at påstå, det er der, hunden ligger begravet.


  • #11   4. jun 2023 Jeg så et program og om hvor let det var at få narko ind i Danmark også i Danmark og så længe der er så stor fortjeneste på sådan ting stoppes det ikke og straffen er ligeså slap - dog ser jeg nogle forældre som fortæller deres børn om at narko ikke er godt og ligeså ser jeg forældre der tager stoffer og jeg ja jeg nøjes med øl-vin og spiritus ups og sødmælk smiley

  • #12   4. jun 2023 #10
    Ja, igen er jeg helt enig.

    Selvværd og selvtillid går også i hånd med at 'yde før nyde', for selv en lille opgave som giver resultat giver selvtillid.

    Alt for mange unge får for mange lommepenge, så det at ha' et lille job ved siden af bliver totalt set ned på. Mens det burde være det modsatte, for der er også lærdom i det.
    Tænk, at nogle forældre direkte siger, jamen hvorfor skulle vores barn dét, når vi har råd til at gi' lommepenge nok, så det ikke er nødvendigt! De forældre har ikke forstået at være forældre, men som jetset nævner, hellere vil være ven, end at oplære deres børn til virkeligheden.

    De lærer også deres børn, på den måde, at se ned på dem som har et fritidsjob, er nødt til det, for at spare op til det de ønsker. Al ære til dem som har fritidsjob.

    Hvordan får de unge råd til stoffer? Det er jo dyrt nok at gå i byen hver weekend.

    Åh ja, quicklån, som hober sig op hos mange unge, hvor virkeligheden pludselig rammer, når høje renter ryger på.

    Ikke mindst når en dum reality person som Amalie, som kommer fra et priviligeret hjem, ikke ønsker at arbejde i fx. netto for at nedbringe sin gæld, for det er vil nedgøre hende, og hun vil hellere søge gældssanering! smiley










Kommentér på:
Kokain er ikke mere et Jetset fænomén

Annonce