{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

betina n
betina n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

grund til bekymring ? {{forumTopicSubject}}

jeg har en dreng på knap 4 år. da vi var til juleafslutning i hans børnehave, lagde vi for første gang mærke til at han blev blå om munden efter vild leg.. slog det egentlig bare lidt hen.. 2 gange er det sket siden, bare ved tumlen med lillesøster.. og han har de sidste 3 dage behøvet en middagslur, hvilket han ikke har brugt det sidste år.. 3 gange inden for den sidste måned har han også haft feber, sådan " uden grund " .. tar ham til lægen så snart nytåret er ovre, men er det bare mig der ser spøgelser, eller kan der faktiskj være noget galt, som så er kommet snigende, så vi ikke bed mærke i det ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grund til bekymring ?
  • #1   30. dec 2007 ikk fordi jeg er ekspekter på det områd.. men har en kammerat der har astma og det kunne godt lyde lidt i den retning.. men ved et ikk..

• #3   30. dec 2007 det kan helt sikkert lyde som astma.

• #4   30. dec 2007 bliver man syanotisk i ansigtet er det et tegn på man ikke får ilt nok, hvilket selvfølgelig kan være livsfarligt, hvis det bliver for slemt, og kan give hjerneskader hvis dit barn i længere tid holder op med at trække vejret. Det er selvfølgligt i værste fald, men ville ikke løbe noge risiko, da man skal tage et sådan faresignal meget alvorligt.

• betina n
    betina n Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   30. dec 2007 henrik.. nu er han heldigvis ikke holdt op med at trække vejret, det er kommet når han leger.. til jer andre, nej, han hverken hoster eller hiver efter vejret.. nogen har fortalt mig det kunne være tegn på dårligt hjerte, men han har jo ikke fejlet noget før, og sådan noget er vel medfødt ?

• #6   30. dec 2007 Jeg vil ikke male fanden på væggen, men her er ikke holdt op - endnu? Syanose kommer når der ikke længere er ilt nok i blodet, og affaldstofferne ikke kan transporteres væk. Du kan evt prøve at trykke ham på negl, læbe, tær, øreflip, så vil disse blive hvide, og bliver de ikke normalt farvede igen, inden for 1-2 sekunder er det et tegn på hans blodomløb ikke er godt - hvilket jo kunne ledes hen til hjertet.
    Du kan også prøve at tage hans puls, og føle efter om den er hurtig og overfladisk, er den det, kan det være lungerne der er noget i vejen med, da de så skal arbejde hurtigere og hurtigere for at følge med til at få ilt ud i blodet. Dette vil også resultere i en øget respitation, og det kan du høre hvis han konstant lyder lettere forpustet. Håber du kan bruge lidt af det, men igen, mit råd til dig er med det samme at kontakte en vagtlæge.

• #7   30. dec 2007 Altså min dreng har meget svær astma (haler min. 3 gange dagligt med 3 pust ad gangen) og han blir aldrig blå om munden. Han er 14 mdr.

Så synes klart du skal kontakte din læge...

• #8   30. dec 2007 Enig med Lise S

Kommentér på:
grund til bekymring ?

Annonce