1.304 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

At flytte hjemmefra - hvad ville du vælge? At flytte hjemmefra - hvad ville du vælge?

Hej Baboom.

Jeg bliver 17 år her til marts, og spiller selvfølgelig allerede nu med tankerne om, hvor jeg skal flytte hen når jeg bliver myndig i 2013.

Jeg holder meget af de små landsbyer Ødis og Hjarup, der ligger i udkanten af Kolding.
Jeg går på IBC International Business College (HHX) i Kolding, og bor også nær midtbyen på nuværende tidspunkt.

Efter HHX skal jeg videre på Hansenberg også ligger i Kolding.

Jeg overvejer nu hvad jeg skal spare mest på.
Lejlighed i Hjarup/Ødis = Større transportomkostninger, billig bolig.

Lejlighed i Kolding = Mindre transportsomkostninger, højere boligpris.

Hvad havde I valgt?
- Jeg ville nok føle mig bedst tilpas ude å' land'.
Men hvis transporten (buskørsel/scooter) overgår budgettet, er det jo ikke muligt?

Svar venligst på spørgsmålet, og hold jer til emnet, tak (:

- Zafira
Jenny Z.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At flytte hjemmefra - hvad ville du vælge?
  • #1   6. jan 2012 Havde uden tvivl valgt at bo så tæt på mit uddannelsessted som overhovedet muligt. I øjeblikket bor jeg så tæt på mit uddannelsessted, at jeg kan se over til mit klasseværelse 50-75 meter smiley
    - Tænk på at det er der du har din daglige gang. Bylivet skal du nok blive vant til og måske begynder du at føle dig på "hjemmebane" der! smiley

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
    #2   6. jan 2012 bliv inden i byen.
    du bliver træt af afstanden der er længere til alt.
    du bliver afhængig af transport.
    du flytter måske længere væk fra dine venner?
    de ekstra håndøre du spare på huslejen er uden betydning sikkert og hvis det er så tag et fritids arbejde ved siden af smiley

• #4   6. jan 2012 ALexander A - Må nok erkende at jeg er blevet mere vant til bylivet nu hvor vi er flyttet hertil sidste år. Så på det punkt kan jeg ikke andet end at give dig ret. (:

h M - Når jeg ser på det sådan, kan jeg egentlig heller ikke andet end at give dig ret også. Et job har jeg nu, men når jeg ser på mine nuværende arbejdstider ville jeg først være "hjemme" i Hjarup/Ødis omkring kl. halv elleve - hvorefter jeg så skal til at lave lektier, ordne husholdning mv.

Jeg bor lige nu 2,7km. fra skolen, hvilket intet problem er, selvom der skulle ligge 2 meter sne på vejene. Det ville nok også blive værre hvis jeg flyttede for langt væk, og ville være afhængig f bus eller scooter.

Tak for svarene (:

• #5   6. jan 2012 Julie P - Ja, okay.. byturene havde jeg slet ikke tænkt på smiley Haha.. Ja, det bliver hurtigt en masse penge "ud af vinduet".

• #7   6. jan 2012 M.Kiær - Det lyder da skønt! Nu ved jeg ikke hvor du boede før, men jeg bor nu 2,7 km. væk fra gymnasiet, og ville i Hjarup/Ødis bo ca. 15km. derfra.

Hvor langt boede du derfra før? (:

• #9   6. jan 2012 M.Kiær . - Tænkte nok at det ville være en kende længere væk, end det ville være ved mig.

Men ja.. kan nu alligevel godt se flere fordele ved at bo så tæt som muligt på uddannelsesstedet. (:

• #11   6. jan 2012 M.Kiær. - Hahaha, ja der må jeg nu nok give dig 100% ret! Det med at sove længe vil nok ikke kunne lade sig gøre når man bor 15km. væk, i stedet for 1km, eller 2km. Hahah (:

Tror da næsten sagen er afgjort, jeg skal sove længe!

• KOLD !
    KOLD ! Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #12   6. jan 2012 jeg havde valgt og være nabo til skolen vis det var mig ! (:

men jeg kender så en der har taget bus i 3 år til aalborg hverdag og han har 70 km ca og han starter på en uddannelse mere i aalborg på 3 år igen (: da jeg fandt ud a det troede jeg sku ik på det i starten for han ligner ik typen der vil side i en bus så meget(:

men vis du ik har noget i mod og køre bus så ta den på landet og vis du gerne vil gå lidt ellere køre kort tur så ta byen (:

• #15   6. jan 2012 jeg havde valgt at bo i byen. Jeg rykkede først på landet sidst i 20érne. Det er pænt meget nemmere at vade hjem i en kæmpe koger end at skulle til at finde penge til taxa osv.

Kommentér på:
At flytte hjemmefra - hvad ville du vælge?

Annonce