554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hundetræning ?? Hundetræning ??

Hej BB smiley
Jeg ville egentlig spørge på Hundegalleriet, men kan ikk huske koden og venter stadig på mail med ny så prøver lige her smiley

Jeg har virkelig forelsket mig i en Islandsk Fårehund nu, og når min bil er synet så blir den som den er INDTIL JEG HAR FÅET MIN HVALP !! For jeg kan slet ikke komme a den hund igen, har siddet på google og youtube siden lidt over midnat og tjekket dem ud, og jeg håber så meget jeg får en i fødselsdagsgave nu her ! smiley

Så var det lige jeg kom i tanke om sån noget med at lære hudne tricks.. De gamles hunde kan ikk rigtig nogen smarte ting, men jeg ville virkelig gerne ha min lille Pup til at kunne rulle rundt, spille død og andre basale ting hehe .. Men er det nemt og lære en hund tricks?
Er der en bestemt alder det er nemmest i eller noget?

Lærer en han nemmer end en hun? Omvendt? Ligemeget? Jeg vil mægtigt gerne være forberedt på opgaven, hvilket osse indebærer at jeg holder op med at ryge (7 9 13!!!) hehe, så jeg har flere penge til at få den plejet rigtigt bl.a ..

Håber ikk min tekst er for rodet, jeg er monster træt smiley
Håber på nogle gode svar når jeg vågner igen smiley

Mvh Luffe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundetræning ??
  • #1   12. jul 2010 hunde tricks, ikke "hudne tricks" self. ;b

• #2   12. jul 2010 Det er forskelligt fra race til race (Og fra hund til hund), hvor hurtigt de lærer og hvor interesseret de er, men en Islandsk fårehund er en race, der kræver nogle oplevelser. smiley Så den er jeg sikker på vil lære nemt.

Der er en masse sjove ting man kan lære sin hund.
    Du kan også gå til agility, Rally...
    Undersøg om der er det i nærheden! Det vil jeg helt klart anbefale,
    men i agility skal hunden være 12-15 mdr, ved ikke helt med Rally.

Hunde kan lære hele livet og når de siger, at ældre hunde har svært ved, at lære, er det fordi de ikke er vant til, at lære noget. -Så kan det måske godt være lidt for sent nogle gange. smiley

Jeg finder lige lidt links og sender til dig.:-)

• #3   12. jul 2010 Emily : ... Hun er SÅ god! Hun træner klikkertræning og bruger intet negativt overfor hundene. Ikke engang et nej i nogen form!
    Jeg er meget stor fan af hende. smiley
    Hun har en masse "how to" videoer. -Se dem!!
    http://www.youtube.com/user/kikopup

• #5   12. jul 2010 Heidi - Hehe, ja godbidder var jeg godt klar over, men så rækker min viden heller ikk meget længere ;b Men tak for tips, det ska jeg skrive mig bag øret smiley

Sofie - Super! Vi har hundeskov og alt muligt i nærheden så det sku ikk være noget problem ! smiley Og min fatter har bur i deres 4x4 og han tar dem tit med i skoven og ta billeder, eller ud til vesterhavet eller stranden i Thyborøn så der kan vi bare "hitch a ride" ;b hehe ..
    Og tak for link, har bookmarked hende, så kan jeg altid følge med når jeg får hunden smiley

Anne Sofie - Grunden til jeg overhovedet faldt for dyret til at starte med var fordi jeg i aftes sad hos nogle tøser med en kammerat og hyggede lidt, så kom deres nabo gående udenfor med hans Islænder 12uger gammel hun .. Og vi var fuldstændig solgte, allesammen smiley Så fik en lille snak med ham om dit og dat, og han sagde nemlig at de ikk rigtig fælder, hun hver 8måned ca. der fælder de åbenbart helt vildt, men ellers ikke. Og de sku være meget "mellem" over det hele .. Altså de spiser ikk vildt meget, de behøver ikk vildt lange gåture, og de blev ikk mere end 46cm høje og 54 lang tror jeg det var, og jeg er nemlig ikke meget for store hunde, de ska være små smiley hehe ..

Ska os lige ind og se om jeg har fået min ny adgangskode til Hundegalleri nu smiley

• #6   12. jul 2010 Mulle - Ej det kan du ikk være bekendt og sige hehe smiley ..
    Nu var jeg så glad for at flytte for mig selv, så slap jeg for hundehår på tøjet over alt,. Og så siger du nu at jeg ska pakkes ind i hårklumper igen ?? HM smiley hehe.. Jeg ska vist til og undersøge !! smiley hehe

• #9   12. jul 2010 Fik koden for et par timer siden så ska bare lige ha lavet noget mam, og så ska jeg fidne ud a hva det er jeg vil spørge om hehe smiley

Men jeg er os klar på at "rede" hunden, altså pelsen hehe.. Mine forældre er ikke særlig gode til at gøre det ved deres hunde, så den ene a dem har RIGTIG med pels! Meget grå pels indenunder det sorte, som vel er det der underuld ?

Men jeg ser virkelig frem til at sidde og se lidt flimmer i læderstolen med stumpen på maven og sidde og frisere og nusse lidt , så ud en tur inden aftensmaden osv hehe .. Jeg er virkelig hooked !! smiley

Men ja jeg må lige tjekke hundegalleri lidt ud smiley

Kommentér på:
Hundetræning ??

Annonce