507 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

hundetræning hundetræning

Heeej bb

Jeg har en lille hvalp, Bobby, på 8 mdr, den er så go som dagen er lang...
Den går perfekt i snor, og kan sit og dæk, og venter til man siger værsgo' med at spise...
Mit problem er, at den har altid godt kunne være selv hjemme, men nu er den begyndt at bide i dørkarme...
Jeg går mindst 1 time om dagen med den, og leger meget med den, så hvordan "træner" jeg den til at være selv hjemme?
Har forsøgt at gå ud af døren, og vente 5 min med at gå ind, så den kan se at vi kommer igen hver gang vi går, men det hjælper heller ikke... smiley

Men det er os det eneste lille problem jeg har med mn skønne hund smiley
-man kan se den i mit galleri, hvis i vil vide hvilken hund det drejer sig om...

Go aften derude..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundetræning
  • Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 28
    #1   14. mar 2011 jeg har to på 6 måneder og 1 år, de begyndt også på det.
    Hvor lang tid er han alene? For kan lyde som om han bare keder sig.

Et bur er et fantastisk sted at sætte dem hen når de er alene og de ELSKER det! smiley

• #2   14. mar 2011 Ingen af mine gør det.. Men smør noget stækt på de steder hvor de bidder og så burde de meget hurtigt lære at lade være med det..

• #3   14. mar 2011 Med sådan et lille pjok ville den ik rigtigt fortstå det alligevel, hvis den lære det fra start at være alene er det jo bare sådan for den..

Tror dit problem er at den har fået vokseværk i tænderne, og det klør som bare helved på hunden og kan den ik få væk uden at bide i ting..

Gi den en helveds masse tykke legetøj/ben, evt sprøjt dem med lidt homon så er det forbi, MEN hvis det sker igen skal du virkelig gi den en skideballe den næppe glemme, for hvis den har legetøj skal den lære at det er DET man bruger smiley

• #4   14. mar 2011 Jeg er på barsel nu, så er ikke lang tid væk af gangen, det er kun hvis vi er ude og handle, eller lige hos noget familie og venner... Den har legetøj og ben, men ja?..
    et bur, kan de seriøst godt li det?... smiley

Synes ikke jeg vil smøre noget stækt på alle mine karme, det er lidt for stort arbejde hver gang synes jeg...

• #5   14. mar 2011 Syntes det er synd hvis hunden skal i bur.. Det vil automatisk minde hunden om dårlige ting.. Så lad vær med det...

En løsning jeg brugte var at lukke den ude på wc'et(MED LEGETØJ) da der ik rigtigt er noget at bide i der...
    Efter en uge kan den være i stuen MED legetøj!!
    Har været igennem præsis det samme med min lille schæfer tøs.. Træner med hende 2 gange om ugen og er tæt på at ha den bedste hund i DK smiley haha..

• #6   14. mar 2011 Ja, det kunne nok godt være tænderne, men den har dog tabt en del, de er ihvertfald ikke spidse mere.. smiley
    Men er det så bare noget man må "finde sig i"? Hvis det tyggelegetøj ikke er nok til at få den til at stoppe med det?...

• #7   14. mar 2011 Den ene dag lukkede vi den os ud på toilettet, men da vi kom hjem kun 2 timer senere, havde den tisset og skidt over det hele, så ku ikk bære at lukke den derud smiley

• #8   14. mar 2011 Kristine K - Hvis du smøre noget stærkt på de steder hvor den bidder samtidig med den har legetøj, så lærer den meget hurtigt at lade være med at bidde steder hvor den ikke må.. Peber plejer at virke.. Og er det rigtig slemt kan man bruge tabasco..

• #9   14. mar 2011 Kan godt ske det er stort arbejde at komme noget stærkt på karmene, men det virker og det er meget bedre end at komme hjem til gennemtyggede karme..

• #10   14. mar 2011 Du skal først vænne den til buret og gør du det rigtigt, så vil den føle at buret er et trygt sted og vil som oftest selv vælge at ligge sig derind, ligesom den gør med kurven.
    Gør du det forkert dog, vil den forstå det som en straf at blive sat i bur og det vil ikke gavne nogen af jer.

Hvis ikke du allerede er på hundegalleri vil jeg foreslå dig dette, der er mange der spørger om netop det samme og mange der allerede har givet svar i forum også.
    Det er klart derinde der er mere forstand på hundetræning end herinde..

• #11   14. mar 2011 Okay, det er da et forsøg værd, men tror jeg holder mig fra tabascoen ihvertfald smiley

• #12   14. mar 2011 Jo jeg er på hundegalleri, det var en go idé at rykke tråden derind smiley havde jeg slet ikke lige tænkt på...
    Takker

• #13   14. mar 2011 Jamen er jo det den lære det på.. Det skal jo være en dårlig ting at ryge derud..

Så får den lov at være en stue nogle dage efter og hvis den bider i ting ryger den derud igen hver gang i ik er hjemme, derved lære den at den er der når den har dummet sig, og vil bestemt gøre alt for ik at komme derud igen, dermed bruge sit legetøj..

Er også først når tænderne er ude at de andre gror rigtigt og det bliver rigtigt slemt med "kilden i tænderne"

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#14   14. mar 2011 De elsker det smiley det er lige som deres territorium. De vil hellere være der end på deres tæppe.
    kender mange som bruger det også og deres hunde har det på præcist samme måde

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#15   14. mar 2011 Lei. - Så du syntes det er synd at jeg lukker mine hunde i bur?
    Mine hunde elsker deres bur og har deres dyne og deres legetøj der inde, så syntes det er noget mærkeligt noget at skrive

• #16   14. mar 2011 Lad nu vær med at læg ord i munden på mig..

Hvor har jeg sagt det ????

Jeg sagde JEG syntes det er synd og derfor er det sidste min hund skal i er et bur længere er den ik, hvad du gør med din hund er jeg da fuldstændig ligeglad med..

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#17   14. mar 2011 "Syntes det er synd hvis hunden skal i bur.. Det vil automatisk minde hunden om dårlige ting.. Så lad vær med det..."

du skriver det selv søde ven smiley

• #18   14. mar 2011 Ja??? Det var nemlig hvad jeg skrev..

Altså ligner jeg en der skriver tykke bøger om hunde eller hvad?? Så alt hvad jeg siger er ik lov, men hvad er det du ik forstår i JEG syntes det er synd og derfor skal min hund da ik ind i et bur..!

Er der kommunister i lysthuset siden at det kan få dig helt ud af form..?

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#19   14. mar 2011 Jeg ved ikke om du ligner en der skriver tykke bøger om hunde - du har en pingvin på dit profilbilled? smiley

Det må jo være med henblik på mit indlæg du har skrevet det siden jeg er den eneste der har skrevet noget om bur før du svaret? smiley hehe

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#20   14. mar 2011 Og nej rolig nu, har aldrig sagt at dit ord er lov - hvor kan den fra? hehe smiley

• #21   14. mar 2011 Er hunden glad for buret, så lad den komme i bur..
    Hvis ikke, så lad være..

Svære er det da ikke.. smiley

• #22   14. mar 2011 Nej hun spurgte og jeg gav hende min mening, da jo vil da sige jeg er habil hundeføre da jeg fik min første i barndåbsgave og har haft og trænet hunde siden(Altså siden jeg nu kunne).. Men derfor er der andere end mine methoder der virker smiley

Læg mærke til det færste ord jeg jeg skrive i det du også copy/pastet, SYNTES, det vil sige det er en personliglig mening smiley

Og med det med mit ord er lov var siden du ville diskutere det her, har jo ik sagt at det er dyreplageri, siger bare jeg vil ik udsætte min hund for det..
    Har hørt om utallige hunde der har fået en form for klaus af at være i bur, og det kan jeg undgå ved at gøre det på min måde, så er den måde jeg gør det på.. At spare min hun for strees ville jeg kalde det smiley

Men vi hver især kender jo vores hund bedst..

• #23   14. mar 2011 Kristine K med den alder er det en af de faser de skal igennem den, lømmelalderen kaldes det vist, der kommer vist tre i alt

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#24   14. mar 2011 Det er også derfor jeg spørg dig om du SYNTES om det er synd jeg kommer mine hunde i bur smiley

Det var dig der bragte på banen at dit ord ikke er lov - så giver jeg dig bare ret, har overhovedet ikke prøvet at diskutere det med dig hehe smiley

Men jaja, du må ha en god aften hehe smiley

• #25   14. mar 2011 Ahh vil da sige du havde klørne ude til at strate med..

Men ja JEG syntes det er synd for din hund at du sætter den ind i et bur, og spørg nu ikke hvorfor, har jeg lige svaret på op over smiley

Lige over..

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#26   14. mar 2011 søde ven, har ikke spurgt dig to gange om nogen ting. Så du behøves ikke skrive det igen igen igen.
    Ja, lige i første indlæg måske, men så begyndt du at skrive og så var du egentlig kun underholdende smiley

men jeg kan sige til dig igen, for den fik du vidst ikke fat i første gang ..
    HA EN GOD AFTEN (forstår du hentydningen? :-)) Det står også lige op over.

Lige over...

smiley hehe

• #27   14. mar 2011 HAHAHAHA siger du og bliver ved med at svare..

At feje for egen dør eller du skal ik kaste med sten når du selv bor i et glashus.. De er vel meget passende til det stunt du lige har lavet?

• #28   14. mar 2011 Når den er alene hjemme får den så lov til at være over det hele eller et bestemt sted?

Min hunhund er snart 3 og da vi fik hende bed hun I dørkamme, sko, hundekurv, tapet, puder, en sofa ja alt... Vi prøvede nærmest alt intet hjalp.. Hverken at tingene blev smurt med stærke ting eller gå væk hund, træning med alene hjemme, ben og ting så hun ku blive stimuleret, blev lukket i 1 rum .. Men da hun blev lidt over 1 år holdte hun op med det hele og har ikkee gjort det siden.. Måske sku hun bare lige over lømmel alderen ..

Så prøv dig frem med forskellig ting og giv ikke op selvom det kan være pisse irreterende til tider smiley

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#29   15. mar 2011 Hehe du er da ren underholdning smiley

• #30   15. mar 2011 Han er næsten over det hele, det vil sige, gangen køkken og stue, men ikke i badeværelset, børneværelset og soveværelset... Men han har masser af plads, og da han ikke er så stor, kan han gå ud gennem vores kattelem, ud til en lille terasse... så synes han har rig mulighed for at løbe hornene af selvom han er selv smiley
    Men ja, det er nok en lømmel alder...

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    okt 2008

#31   15. mar 2011 Kristine K, det er en god idé at f.eks. kun lade ham være i gangen og køkkenet. Så han stadig har massere af plads, men ikke for meget. Så kan han også holde overblik over hvad der sker hvor han er, det plejer de godt at kunne lide og kan være det giver lidt ro til den lille fyr smiley

• #32   15. mar 2011 ja det kan virke godt hvis han ikke har så meget plads han skal "vogte"

• #33   15. mar 2011 Snakkede faktisk med nogle som havde samme problem og de fandt ud af hvad skylden var.. Det var fordi de plejede at gå en lang tur med hunden lige inden de tog på arbejde og så var hunden jo ikke faldt til ro inden de kørte..

Kommentér på:
hundetræning

Annonce