Hvad bilder de sig ind! {{forumTopicSubject}}
https://www.tv2fyn.dk/odense/se-billederne-nu-indtager-sortklaedte-broendby-fans-odense
Det er for mange lidt af et tilløbsstykke at se når et hold støtter deres fodboldklub og samlet går i march mod stadion, hvor de hepper, synger, trommer, og ja fyrer krudt af.
De vil gerne ses og høres.
Det er jo især Brøndby og FCK der er kendt for de store optog.
Idag er der en kamp, hvor reportere som filmer, har fået af vide af Brøndbyfans at de skal holde sig væk. Ellers bliver de 'smadret'!
Selv politiet har opfordret reportere til at blive væk.
Selv almindelige mennesker, der filmer optoget, er i fare for at få tæsk!
Det er der ikke noget nyt i. Men.....Hva' er det for en rådden måde at opføre sig på!
Det er ikke ægte fodboldsfans der udtaler sig sådan, men alt for mange voldsparate idioter, der intet godt gør for deres fortrukne klub.
Det er en grim tendens som i forvejen ses rundt omkring i Europa, hvor det ses som en 'krig' mellem fans, når to store hold mødes.
Ikke mindst mødes efter en kamp for at slås.
Fodboldfans burde hellere bruge deres energi på at bekæmpe UEFA og FIFA for deres enorme grådighed.
Diverse klubber er nødt til at være mere konsekvente i påtale om deres fans ageren.
Har du selv gået med i en march for en fodbold klub?
Hvad mener du der kan/skal gøres for at få volden væk fra en skøn sportsgren?
Skal klubbestyrelser/trænere/spillere være mere aktive i at omtale at det skader klubben med den adfærd der bliver udvist?
Ikke mindst at det skader klubben økonomisk når de får bøder grundet fans opførsel.
apr 2019
Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 319 Svar: 2.129
Det er jo ikke underligt, Det handler om had. Men det pakkes pænt ind.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 257 Emner: 444 Svar: 9.925
Jeg mener helt klart, at de er klubberne internt der skal gå foran, og sige til div publikum, at de kort og godt ikke ønsker deres tilstedeværelse, hvis de ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, der er virkelig ikke noget ved at komme i Parken af frygt for man evt kan miste livet pga af vold fra afstumpede "fans".
Det var bare sådan en god oplevelse før i tiden, hvor man kunne få en god oplevelse i Parken uden vold, ja tak til det igen.
apr 2019
og meget andet. og havde du haft åbne øjne så ville du måske også se kriminaliteten.
Danskerne er jo i % ikke så ofte foran dommeren, men der findes da en del uskyldige.
apr 2019
Jeg er ikke for kongehuset, men støtter dem på grund af den store folkelige opbakning.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 85 Emner: 368 Svar: 3.727
Forrige sommer hvor der var storkamp mellem FCK og Brøndby i Parken, skulle der først være optog med Brøndby, som gik bagom Fælledparken. Det ville jeg gerne lige se, for det burde jo være et festligt syn.
Der var droner i luften (politiet), men ingen reportere, og jeg stod alene på et hjørne til en mindre vej indtil Fælledparken. De kom gående i røg og damp, med trommer og sang.
Jeg tog mobilen frem for at tage en lille video, men ak, nogle af de forreste løb frem mod mig, råbte og skreg at hvis jeg ikke stoppede med at filme dem, så ville de tage mobilen fra mig, og jeg ville få en røvfuld!
Jeg lagde roligt mobilen i lommen, men fjernede mig ikke fra stedet, for jeg ville ikke finde mig i at blive truet på den måde. (Jeg er lidt dumstædig i den retning ).
Så var der nogle andre der råbte, Flot cykel! Tænkte ikke lige over hvad de mente først, men den er 'Brøndby gul'. Hæhæ.
Bagefter kørte jeg tilbage for at se FCK's optog, hvor der var reportere der filmede. Flot optog også.
Og de havde ikke problem med at blive filmet på det tidspunkt.
Men det er ikke i orden at være så fanatisk for nogen klub, eller i anden sportsgren, at vold og magt benyttes. Slåskampe før og efter en kamp.
apr 2019
apr 2019
Hvad bilder de sig ind!