{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Kcal på et pulsur ? {{forumTopicSubject}}

Nu var jeg lige nede og træne igår, og havde for sjov taget et pulsur på, for at måle hvor meget man forbrænder i løbet af en træning og hvor længe man når maxpuls.

I løbet af ca 2.5time fuld træning havde jeg forbrændt 2676kcal i følge pulsuret.
-Kan det virkelig være rigtigt ?

Det skal så lige siges, at det er bordtennis træning, og der bliver gået 200% til den.

Men 2676kcal... det svarer jo næsten til en dags kost ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kcal på et pulsur ?
  • Tommy D
    Tommy D Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 210
    #1   27. jan 2011 Ja det kan sagtens passe.. jeg ligger på omkring 900 kcal på en times spinning smiley

• #2   27. jan 2011 Jamen der er opgivet, alder, højde, vægt, køn, og maxpuls.
    Jeg kan se at min maxpuls var oppe på 185, størstedelen af tiden.

Jeg synes bare det lyder af meget, sammenlignet med, at når man løber f.eks. 10km med en ok hastighed, så forbrænder jeg kun ca 700kcal.

Men meget sjovt, at bordtennis faktisk kan udgøre en så stor forbrændings-intensitet.
    -Vel at mærke at det er rigtigt, med de 2676kcal.

• #3   27. jan 2011 Jo... der er både hvilkepuls, maxpuls og gennemsnitspuls.
    Synes bare det virkede voldsomt, da vi efter træning lige skulle se hva det var blevet til smiley

Men jeg kan godt stole på det tal som et ca tal ?

• #4   27. jan 2011 Jah +- 100kcal eller sådan noget ?

Altså spiller jo bordtennis på relativ højt plan, og styrketræner og sådan noget, så det er jo en stor tung krop smiley

• #5   27. jan 2011 Dette er også et polar ur... FT7.
    Har set de har givet det skidte anmeldelser rundt omkring.
    Men synes designet er rigtig lækkert, og det har de funktioner jeg skal bruge smiley

Kommentér på:
Kcal på et pulsur ?

Annonce